Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Auberg
Aktiv medlem
Oops, där gick det för snabbt. Håller givetvis med om 5:an.4:an är definitivt en ormvråk och på 5:an säger jag Börringevråk alt. fjällvråk. Svårt att avgöra på denna bild.
/Oscar
Mvh/ Ola
Osquar
Aktiv medlem
Auberg
Aktiv medlem
Hej!Nu måste jag rådfråga igen. Öland i juli 2011. En flock med kärrsnäppor och ??? Kustsnäppor?
Spovsnäppor.
Mvh/ Ola
Snowma9e
Aktiv medlem
Hej
Håller på att gå igenom mina bilder från USA i våras och har ett par som jag hoppas på hjälp med. Båda två är tagna på Martin Refuge i södra Texas (Rio Grande River området) 19 april. Den första har jag bara den här visade bilden medan på den andra så har jag ganska många från olika vinklar om det nu skulle vara till nån hjälp. Tror att båda två är nån slags "Oriole" (fast ettans näbb kanske talar emot) men klarar inte riktigt ut vilken (på tvåan lutar jag mot Bullock's eller Baltimore ?!?).
Håller på att gå igenom mina bilder från USA i våras och har ett par som jag hoppas på hjälp med. Båda två är tagna på Martin Refuge i södra Texas (Rio Grande River området) 19 april. Den första har jag bara den här visade bilden medan på den andra så har jag ganska många från olika vinklar om det nu skulle vara till nån hjälp. Tror att båda två är nån slags "Oriole" (fast ettans näbb kanske talar emot) men klarar inte riktigt ut vilken (på tvåan lutar jag mot Bullock's eller Baltimore ?!?).
Bilagor
Orre
Avslutat medlemskap
Vad kan detta vara?
Tagen 21 oktober i Varberg.
Knipa.
//Benny
Mitt i havet
Ny medlem
Osquar
Aktiv medlem
Hej!
Gör mitt allra första försök att använda detta forum...
Denna flygare sågs genom ett fönster 1 sept på Gotland.
Finns den någon som kan säga vad det är?
/G
Gök
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Tog denna bilden i Ungern i somras och skulle vilja veta vad det kan vara för jag hittar inget som jag tycker riktigt passar...
Turkduva
/Oscar
gavia
Aktiv medlem
Turkduva
/Oscar
NJA, Vet inte om det är något jag har missat. men att turkduvor skulle ha någon form av blå dräkt ställer jag mig tvivlande till. Oscar kanske bara ville få igång en diskussion.
turkduvor är annars överlag väldigt ljust bruna i dräkten o har inte en sådan stjärtteckning som denna duva har.
vad annars kan det vara än en tamduva som kan variea något otroligt mkt. stör mig dock på den lilla fläcken på halsen..... någon annan kanske kan se den i ngt annat ljus?
///Berglin
Auberg
Aktiv medlem
Du blir nog bara lurad av ljuset här Peter. I övrigt ser den på alla detaljer klockren ut för turkduva.NJA, Vet inte om det är något jag har missat. men att turkduvor skulle ha någon form av blå dräkt ställer jag mig tvivlande till. Oscar kanske bara ville få igång en diskussion.
turkduvor är annars överlag väldigt ljust bruna i dräkten o har inte en sådan stjärtteckning som denna duva har.
vad annars kan det vara än en tamduva som kan variea något otroligt mkt. stör mig dock på den lilla fläcken på halsen..... någon annan kanske kan se den i ngt annat ljus?
///Berglin
Mvh/ Ola
Orre
Avslutat medlemskap
Tog denna bilden i Ungern i somras och skulle vilja veta vad det kan vara för jag hittar inget som jag tycker riktigt passar...
Turkduva för mig.
//Benny
Osquar
Aktiv medlem
NJA, Vet inte om det är något jag har missat. men att turkduvor skulle ha någon form av blå dräkt ställer jag mig tvivlande till. Oscar kanske bara ville få igång en diskussion.
///Berglin
Blått???? Kan sträcka mig till blåstick/lite för kall färgtemp/vitbalans, men något blått ser jag då rakt inget av.
Tänk dessutom på att bilden är tagen i skugga samt att vi (som oftast) inte har en susning om vitbalansinställningen. En lite för kall inställning och blåstick är ett faktum.
Detta är en yngre turkduva (ej färdigutvecklad halsteckning, ljus näbb), med reservation för någon av de afrikanska/asiatiska snarlika arterna. Stjärtteckningen? Tänker du på det svartvita, så syns det endast undertill på stjärten samt från ovan vid ordentligt utbredd stjärt, exv. vid landning). Ovansidan på denna (ihopfällda stjärt) ser hur normal ut som helst.
/Oscar