Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
gavia
Aktiv medlem
Kolla in på Artportalens bildgalleri. Påtagligt många bilder på turkduvor går där i en blå ton, därav denna som jag själv tagit. (Vilket som sägs ovan sannolikt beror på felinställd vitbalans)
bara att hålla med. felaktig eller kanske att kameran inte klarar av vitbalansen Auto-läge.
måste också krypa till korstet och erkänna att jag inte brukar kolla på turkduvor på svalan.
för det mesta brukar jag haspla ur mig första känslan, som inte alltid blir rätt. sorry.
men sådan här diskussion bär iaf kunskapen och dialogen vidare samt ökar kunskapen hos oss alla,,,förhoppningsvis.
///Berglin
Osquar
Aktiv medlem
bara att hålla med. felaktig eller kanske att kameran inte klarar av vitbalansen Auto-läge.
måste också krypa till korstet och erkänna att jag inte brukar kolla på turkduvor på svalan.
för det mesta brukar jag haspla ur mig första känslan, som inte alltid blir rätt. sorry.
men sådan här diskussion bär iaf kunskapen och dialogen vidare samt ökar kunskapen hos oss alla,,,förhoppningsvis.
///Berglin
Visst är det så! Men framförallt kunskapen om att digitalabilder ALLTID måste betraktas med hänsyn till alla olika variablar som påverkar bilden, och dom är många... Sedan har vi dessutom själva förutsättningarna som råder vid det aktuella fototillfället att väga in...
"En bild ljuger aldrig...." Tillåt mig småle en aningen...... ;-)
/Oscar
Orre
Avslutat medlemskap
Skulle denna gulnäbbade varelse kunna vara en vinterhämpling (hoppas hoppas...)
Bilden är tagen i Örtofta, Skåne, 20/10 2012.
Tack på förhand!
Ser bra ut för vinterhämpling.
//Benny
yens
Aktiv medlem
Ser bra ut för vinterhämpling.
//Benny
Tackar för det, ett schysst X med andra ord... Det är fördelen med att inte ha så många, sådana andra tar för givet får man kryssa...
H_W
Aktiv medlem
Ursäkta om jag spammar med frågor, men ni är så jädra duktiga! Jag gillar fåglar men kommer aldrig bli fågelskådare. Sitter med arkivet och taggar, men går bet på denna (Skåne juli 2011):
Det är en brun kärrhök
Lars Hoffman
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Fotade denna fågel i trädgården sent igår eftermiddag. Är det en gransångare ??
Nupp, det är en hona bofink.
/Oscar
Lars Hoffman
Aktiv medlem
Nupp, det är en hona bofink.
/Oscar
Där ser man.
Tack för snabbt svar.
Lasse
ArneB
Aktiv medlem
Det är en brun kärrhök
Tack Håkan!
kedner
Aktiv medlem
annasnatur
Aktiv medlem
Hej hej!
Hoppas ni kan hjälpa mig med några fåglar =)
1, kanske en gräsand, men hoppas på nåt mer spännande. (soluppgång, därav röda färgen)
2, riktigt usla bilder, men vill mest veta om det kan vara en kungsörn? (såg många havsörnar annars idag, men den här hade vitt på vingarna)
(bilderna tagna idag i Hjälsta)
Tack på förhand!
/Anna
1, kanske en gräsand, men hoppas på nåt mer spännande. (soluppgång, därav röda färgen)
2, riktigt usla bilder, men vill mest veta om det kan vara en kungsörn? (såg många havsörnar annars idag, men den här hade vitt på vingarna)
Tack på förhand!
/Anna
Bilagor
yens
Aktiv medlem
Hej hej!
Tack på förhand!
/Anna
Jag skulle säga gräsand och kungsörn.
Orre
Avslutat medlemskap
Jag skulle säga gräsand och kungsörn.
Jag håller med. Gräsand och kungsörn.
//Benny
annasnatur
Aktiv medlem
Orre