Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Peterus
Aktiv medlem
Någon som kan ge mig namnet på denna fågel?
En Gärdsmyg
Wiking 1
Aktiv medlem
En Gärdsmyg
Aha, det borde jag fattat själv eftersom jag redan har en sådan på bild, dock inte så närgången bild. Ett stort söndagstack till dig!
Orre
Avslutat medlemskap
En Gärdsmyg
Dom randiga delarna kan bara ge gärdsmyg.
//Benny
Osquar
Aktiv medlem
Hej!!
Finns det ingen som har någon idé om vad det är på fotot jag har lagt in ovan?. Den ser ju inte ut som Kanadagässen den färdades med!!. Är nyfiken
Mvh Christina
När det gäller gäss och änder så jökas det, med eller utan människans "hjälp", hej vilt varför det uppstår allsköns varianter av hybrider. Lägg därtill att dessa avkomman i sin tur (om fertila) pökar på andra och än fler genetiska katastrofer uppstår.... Personligen ser jag inget som helst värde eller intresse i att försöka kartlägga dessa genetiska missfosters släktträd, men "din" gås ovan ser ut att bl.a ha gener från vitkindad gås i sig.....
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Tack Stefan!!
Hade väl inte tänkt att kartlägga något precis var bara nyfiken på vad de kunde vara. Mvh Christina
Problemet är att det ofta är så svårt att enbart utifrån utseendet kunna avgöra det. För det krävs helt enkelt DNA-analyser.
/Oscar
VisualD
Aktiv medlem
Sker det naturligt och ger en genetisk fördel så kallas det evolution.När det gäller gäss och änder så jökas det, med eller utan människans "hjälp", hej vilt varför det uppstår allsköns varianter av hybrider. Lägg därtill att dessa avkomman i sin tur (om fertila) pökar på andra och än fler genetiska katastrofer uppstår.... Personligen ser jag inget som helst värde eller intresse i att försöka kartlägga dessa genetiska missfosters släktträd, men "din" gås ovan ser ut att bl.a ha gener från vitkindad gås i sig.....
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Sker det naturligt och ger en genetisk fördel så kallas det evolution.
Som lär ta "ett par veckor" att reda ut....................
/Oscar
Auberg
Aktiv medlem
Hona brun kärrhök.Håller på att gå igenom bilder från Öland som jag tog i somras och när jag tog denna bild var jag säker på att det var en ormvråk men när jag tittar nu tycker jag undersidan inte stämmer.
Vad säger expertpanelen?
Mvh/ Ola
Osquar
Aktiv medlem
Hej! Vad är detta för rovfågel som satt i hönsburen hos min mor?
Jag tror det är en duvhök men det ser ni experter bättre än mig, tack på förhand!
Korrekt, en duvhök. Det är en ungfågel som tycks ha en del kvar att lära sig om jaktens ädla konst...
/Oscar
kedner
Aktiv medlem
Hona brun kärrhök.
Mvh/ Ola
Tackar Ola...
Graylingman
Aktiv medlem
Denna satt i toppet av ett av träden vid Ottenby fyren.
Skulle gissa på en Grå flugsnappare...
//Lennart
Ser bra ut..
kedner
Aktiv medlem
Ser bra ut..
Tackar Anders...
Ännu en fågel för identifikation. Satt i samma träd som den grå flugsnappare. Är detta möjligtvis en Mindre flugsnappare?
//Lennart
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Tackar Anders...
Ännu en fågel för identifikation. Satt i samma träd som den grå flugsnappare. Är detta möjligtvis en Mindre flugsnappare?
//Lennart
Njaa, tror på svartvit flugsnappare
/Oscar