Orre
Avslutat medlemskap
Jag fota denna i sommras, men vad är det för sort.
Rödstjärt. Hane.
//Benny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag fota denna i sommras, men vad är det för sort.
Hej!
Är detta en trädpiplärka?
Tack på förhand!
Klen näbb. Jag gissar på ängspip. Kan dock ej se färgtonerna pga färgblind... men ängspip tycker jag. Rätt saftig streckning också.
Dock brukar det alltid vara trädpip när jag tror ängspip o vice versa. Experterna tar den nog.
//B
Min expertkamrat Bertil hävdar klar Trädpip
Fotad den 24 juli i Linköpingstrakten. Vad är det?
/Håkan
Ser det här ut som en Gransångare?
Undrar,
Andreas
Ser bra ut för gran, kanske rent av ett östligt ursprung (bra tid för dom nu).
/Oscar
Spännande, den har varit i trädgården hela dagen. Ska se om jag kan få bättre bilder imorgon.
Tack!
Hej!Är på semester i Turkiet i närheten av ett delta där floden Göksu rinner ut, är tydligen känt bland ornitologer. Även nu under icke-flytt-säsong finns det mycket fåglar att plåta, dock är jag inte särskilt bra på att bestämma. Tror väl att en av bilderna är skedstorkar, men vad är de andra?
Hej
Någon som vågar försöka arta den här falken trots långt håll. Sågs på Södertörn (Stockholm) 13/9. Jag har en förhoppning men är långt från säker.
Tack på förhand
Juvenil aftonfalk (som jag antar är det du hoppas på?) var det första spontana intrycket jag fick av bilderna, men juvenila lärkfalkar kan vara väldigt lika. Jag tycker vingspetsarna ser mörka ut vilket ser bra ut för aftonfalk, men man borde sett eller anat en mörk bakkant på vingarna också. Ljus panna kan även lärkfalk ha. På den översta bilden tycker jag mig se ett rätt kraftigt mustaschstreck som också talar för lärkfalk, men det är inte lätt att vara säker utifrån de här bilderna tyvärr.
Fick du fler bilder, som visar fågeln mer från sidan eller ovanifrån?
Mvh, Toni
Hej
Tack för hjälpen. Svårt när det inte finns någon storleksjämförelse men jag tyckte den verkade stor (100% crop med 400mm plus förstoringen i kameran). Blev inga fler bilder som var nått att ha.
Jag inbillade mig alltså att det kunde vara en Pilgrim pga färg, storlek, flyghöjd och flyttider... Orimligt?
Mvh Anders