Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

1K kan uteslutas eftersom fjäderdräkten inte är enhetlig, dvs det finns fjädrar som har bytts. Att näbben fortfarande har så mycket svart tyder på 2-3K, mer noga än så kan jag inte säga utan att börja forska i böckerna :) Någon örnexpert kanske kan spika åldern mer precist.

(Gladan är dock 1K :)

Mvh, Toni

Tackar! Alltid kul att veta lite mer om fåglarna man ser. 1K glada, minsann. Bara en sådan sak - därför den var så tuff mot havsörnen då för den förstår inte bättre :eek:)

En bit bort hittade jag ett trafikdödat rådjur i väggrenen när jag körde vidare. Vet inte om det var det som örnen hade spetsat in sig på eller om den bara satt och vilade på morgonkvisten.

Tack för hjälpen med den!

Antar att det här är en form av hackspett? Aldrig sett en sådan här innan :)

Bilagor

• _LIN7429.jpg
    _LIN7429.jpg
    16.5 KB · Visningar: 325
Jag skulle nog säga att det är en gröngöling "Juv" men jag är absolut ingen expert. Bilden visar lite mer rött på huvudet än gråspett tycker jag.

Mvh// Thomas

Jag håller med. Fick se den på datorn och ser det röda i nacken. Lade bara märke till den grå halsen först.

Identifikation - hjälp

Trodde att jag såg en bofink när jag tog den. Hemma i datorn ser det alls inte ut som en bofink.
Har nu kollat igenom två fågelböcker utan att lyckas identifiera denna.
Kan någon hjälpa till tackar jag på förhand.

/Gunnar

Bilagor

• _N4H9341.jpg
    _N4H9341.jpg
    12.8 KB · Visningar: 263
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar