Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Definitivt en snäppa, och i mina ögon en skogssnäppa. Med liten reservation för drillsnäppa... Tycker dock att gränsen mellan vitt och annat ser lite för skarp ut för det tredje möjliga alternativet grönbena. Men det kommer säkert någon med skarpare ögon och spikar den inom kort :)

Jag tycker näbben är för kort för skogssnäppa, så jag gissar på drillsnäppa.

//Benny
 
Uggla

En uggla om jag får gissa
Roffågellik, gula ögon rund vinge dagaktiv ganska liten tydliga band på skärten
Trodde först det var hökuggla, men blir mer och mer bekväm med jord, fotograferad idag på Lidingö
 

Bilagor

  • Fågelfråga (1 av 3).jpg
    Fågelfråga (1 av 3).jpg
    83.7 KB · Visningar: 298
  • Fågelfråga (2 av 3).jpg
    Fågelfråga (2 av 3).jpg
    74.4 KB · Visningar: 295
  • Fågelfråga (3 av 3).jpg
    Fågelfråga (3 av 3).jpg
    74 KB · Visningar: 297
Grå flugsnappare...[/QUOTE]

Tack!
Blev fundersam, todde det var björktrast,men den är ju så liten. den bor på min stege, på husgaveln. Och jag som ska upp på taket och sota.....
 
Kan det vara något annat än en brushane?

Den är var ensam för sin art och såg ruggande ut. Kan det vara något annat än brushane?
 

Bilagor

  • 20120701-DSC_9325.jpg
    20120701-DSC_9325.jpg
    41.6 KB · Visningar: 282
Var uppe i mitt favoritfjällområde i helgen för lite foto/vandring/vila. Gjorde en toppbestigning och när vi närmade oss tyckte jag mig se något sitta och spana högst upp. Drog iväg några bilder på extremt långt håll iallafall bara för att se vad det var. Kraftigt beskurna till råga på allt men det funkar nog ändå.

Är inne på någon form av falk men samtidigt kändes den väldigt stor för att vara det. Inte vad jag hade förväntat mig där heller.
 

Bilagor

  • DPP_40.JPG
    DPP_40.JPG
    91 KB · Visningar: 241
  • DPP_41.JPG
    DPP_41.JPG
    87.8 KB · Visningar: 234
Var uppe i mitt favoritfjällområde i helgen för lite foto/vandring/vila. Gjorde en toppbestigning och när vi närmade oss tyckte jag mig se något sitta och spana högst upp. Drog iväg några bilder på extremt långt håll iallafall bara för att se vad det var. Kraftigt beskurna till råga på allt men det funkar nog ändå.

Är inne på någon form av falk men samtidigt kändes den väldigt stor för att vara det. Inte vad jag hade förväntat mig där heller.
Jodå! Det ser allt ut som en jaktfalk. Härligt!

Mvh/ Ola
 
Tack för hjälpen. Får jag fresta med ett par till?
 

Bilagor

  • filur1.jpg
    filur1.jpg
    19.4 KB · Visningar: 244
  • filur2o3.jpg
    filur2o3.jpg
    15.4 KB · Visningar: 249
Hjälp med vad detta är för fågel..

Jag är dålig på namn och ännu sämre på att lära mig vad fåglarna heter.. :)
 

Bilagor

  • _MG_7983.jpg
    _MG_7983.jpg
    9.7 KB · Visningar: 253
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.