Auberg
Aktiv medlem
Hej!Har gått bet på de här:
Visa bilaga 125247
Visa bilaga 125248
En hel flock som flög runt mellan träden.
Tosteberga ängar.
Någon som vet?
Juvenil stare.
Mvh/ Ola
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!Har gått bet på de här:
Visa bilaga 125247
Visa bilaga 125248
En hel flock som flög runt mellan träden.
Tosteberga ängar.
Någon som vet?
Lövsångare ser rimligt ut utifrån vad som kan ses. Tydliga gula toner, hyfsat tydligt ögonbryn samt till synes ljusa ben.
Mvh/ Ola
Hej!
Juvenil stare.
Mvh/ Ola
Din biotopbeskrivning i all ära, men Svea rike är ett par hundra mil långt...........................
Lövsångare har nämnts tidigare, en god kandidat. Men utav bildens utseende, där sångaren (Phylloscopus-släktet) uppvisare en synnerligen grå stass, så kan ej gransångare uteslutas....
/Oscar
Ungstare är det som sagt men den tredje är en törnsångare.
Mvh/ Ola
Var härom veckan vid Sydkoster utanför Strömstad, Benen är ganska gula och vingarna tycker jag känns lite spetsigare än havstrutens, intressant och höra vad ni andra tror.. Havs/Silltrut?Visa bilaga 125254
Silltrut korrekt. Spetsigheten på vingarna skiljer dock sig inte mellan de olika trutarterna. Det är fler parametrar som påverkar spetsigheten hos alla trutarter, såsom ruggning, vind, flyktsätt mm.
/Oscar
Du har citerat fel kommentar Johan. Din fågel är en trolig kärrsångare som jag skrev.Den satt först skymd i vassen och flög sedan upp i trädet en kort stund. Och återvände sedan till vassen igen.
Det lät inte som en Lövsångare.
Mvh/ Johan
Hej, någon som känner igen den här lilla krabaten?
MVH /krister
Hej favorittråden!
Så fort jag visar en bild på en ormvråk misstänker en kompis att det är en bivråk.
Hur är det med denna?
/Henrik
Hej favorittråden!
Så fort jag visar en bild på en ormvråk misstänker en kompis att det är en bivråk.
Hur är det med denna?
/Henrik
Hej favorittråden!
Hur är det med denna?
/Henrik
Adult bivråk av bästa tänkbara exemplar...!
/Oscar
Du har citerat fel kommentar Johan. Din fågel är en trolig kärrsångare som jag skrev.
Mvh/ Ola
Hej,
Det ser ut som en ung rödhake.
/D
Vad är det här för sort?