Fredric A
Aktiv medlem
En kärrsnäppa och två kustsnäppor.
// Daniel
Oj, det gick undan! ) Tack igen Daniel!!!
/Fredric
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kärrsnäppa och två kustsnäppor.
// Daniel
Hej!Här kommer några fler bilder jag behöver hjälp med.
Visa bilaga 118419
Visa bilaga 118420
Visa bilaga 118421
Visa bilaga 118422
Visa bilaga 118423
Bild 3 tror jag är svartvit flugnsnappare och bild fyra är strandpipare, men vilken ?
/Fredric
Hej!Hej
Gissar att det är en falk av något slag min vilken? Tack på förhand för hjälpen.
Bilden tagen på långt håll i motljus vid Morupos Tånge idag!
///Lars-Ove
Den översta är ad hane, de övriga ad hona.
/Oscar
Är helt borta när det gäller ungfåglar men kan det här möjligtvis vara en juvenil blåhake?
Betedde sig som en rödhake och ungerfär lika liten i storleken.
Är det en fästing eller vad?
Är det en fästing eller vad?
Lite svårt att avgöra på bilderna, men skulle mycket väl kunna vara det om bilden är tagen i norra delarna av landet. Fjällskogen kanske?
// Daniel
Lite svårt att avgöra på bilderna, men skulle mycket väl kunna vara det om bilden är tagen i norra delarna av landet. Fjällskogen kanske?
// Daniel
Nja, jag mötte denna krabat i morse i blandskog med stora åkermarker och en sjö i anslutning till det. Södra Dalarna , Borlängetrakten
Tittat lite närmre och jag skulle nog vilja säga blåhake. Antydan till brett vitt ögonbrynstreck och en antydan till roströda fjädrar på stjärten. Men de just utflugna småtrastarna är lite kluriga då de ser nästan likadana ut.
// Daniel
Buskskvätta...?
/Oscar
En av naturens obegripliga små djävlar, nämligen en fästing. Inga levande varelser med blod i kroppen går säker för dessa små monster...
/Oscar