Mementomori
Aktiv medlem
Tornfalk
/Oscar
Tack för svaret, men är det verkligen en tornfalk? Såg betydligt större ut, och det svarta bandet ytterst på stjärtfjädrarna ser väl lite väl tunt ut?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tornfalk
/Oscar
Tack för svaret, men är det verkligen en tornfalk? Såg betydligt större ut, och det svarta bandet ytterst på stjärtfjädrarna ser väl lite väl tunt ut?
Några sångare som behöver en identitet.
/Berndt
Lövsångare, allihop...
// Daniel
En brushane är det.
Brushane, fast en hona :-D
// Daniel
Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?
Den sista påminner om grönfink, men hade blå rygg och orangébrunt huvud
Nej men Martin. Ska du komma och ifrågasätta min identifiering nu så här i efterhand? ;-)Den första är fiskmås/gråtrut.. vilken tycker jag är svårt att se. Ormvråk på andra, gluttsnäppa på trejde. Fjärde kan vara hämplig men svårt att se då den är lite ljus, sista är stenknäck.
Nej men Martin. Ska du komma och ifrågasätta min identifiering nu så här i efterhand? ;-)
Faktum är att den sista garanterat är en grönfink. Titta på t.ex stjärt och tertialer.
Trevlig valborg!
Mvh/ Ola
Ha, ha! Ja det blev en väldig röra där ett tag. Gott så! Vi ses väl på kråkudden framöver!Trevlig Valborg till dig också Ola! Jag hittade inget svar i "röran" det blev när det kom in många bilder och många som ville ha hjälp. Och jag ser och skäms. Visst är det grönfink på sista bilden!
Skulle behöva ha hjälp med följande identifiering, håller på att samla ihop bilder till en fotobok så det vore ju fint om det stod rätt
I morgon efter lite återhämtning så blir det nog en grönfink av det hela. ;-)Efter några öl så är jag för att säkert bestämma den första.. men övriga ser ut att vara lövsångare, svarthätta och stenskvätta.. skulle kunna ge en gissning på den första också.. men väljer att avstå då det säkert finns någon nyktrare som orkar kolla karaktärerna bättre
Efter några öl så är jag för att säkert bestämma den första.. men övriga ser ut att vara lövsångare, svarthätta och stenskvätta.. skulle kunna ge en gissning på den första också.. men väljer att avstå då det säkert finns någon nyktrare som orkar kolla karaktärerna bättre
Hej Jonas! Kan vara lite svårt att bedöma huvudteckning på bilderna (ser dock ganska otecknad ut) men framför allt visar näbbens utseende (lång och rak i början) att det otvivelaktigt är en storspov.Trodde först att jag fått bild av storspov men tvekar mer o mer på det, tror numera att det är en småspov, är jag rätt ute ? 1:a bilden är det med en duva så storleksmässigt vill jag ha det till småspov
Tacksam för hjälp, Jonas