Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
H_W
Aktiv medlem
Bör vara en ärtsångare...
Saxtorp
Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig med denna...?
http://4.bp.blogspot.com/-YqEnXMKo8ow/TbSP_1E6oRI/AAAAAAAAAJA/Wh0bO77zuDs/s1600/and1.jpg
MVH
Göran Borglin
http://4.bp.blogspot.com/-YqEnXMKo8ow/TbSP_1E6oRI/AAAAAAAAAJA/Wh0bO77zuDs/s1600/and1.jpg
MVH
Göran Borglin
boxen
Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig med denna...?
MVH
Göran Borglin
Gråhakedopping...
// Tobbe
MixPix
Aktiv medlem
Bör vara en ärtsångare...
Såklart! Dåligt av mig!
TACK för hjälpen!
holmbo
Aktiv medlem
En honfärgad stenfalk. Ålder låter jag bli att bedöma på det här fotot då stenfalkar är luriga vad gäller det.
Mvh/ Ola
Tack Ola. Skillnaden var ju rätt stor mot Jessicas bild i ett tidigare inlägg.
//Lars
Mementomori
Aktiv medlem
Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?
Den sista påminner om grönfink, men hade blå rygg och orangébrunt huvud
Bilagor
Newman75
Aktiv medlem
Tvåan är i alla fall en ormvråk. Vadarna och finkarna överlåter jag med varm hand till experterna.Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?
Ettan är väl förvisso ingen vadare, men jag är inte någon måskännare heller. Ser ut som fiskmås dock.
boxen
Aktiv medlem
Detta känns som en rovfågel, men får inte ihop det med storleken, tänkte först brun kärrhök, men känns för stor, tyvärr tagen på kanske 200m håll
Visa bilaga 116372
Visa bilaga 116373
Och så till nästa ufo
Visa bilaga 116374
Visa bilaga 116375
Impad om ni klarar dessa
/Fredric
Vadarna är väl alla brushanar, lärkan lämnar jag till de mer kunniga och rovfågel tycker jag ser ut som en glada.
Men svar kommer nog snart från proffsen...
// Tobbe
boxen
Aktiv medlem
Hej !
Kan ni hjälpa mig med denna , den flygger runt i en stor cirkel och låter, svårt o förklara hur ..
(ostämd trumpet)
Ser ut som en strandskata men mindre.
Fick inga bra bilder tyvärr..
Enkelbeckasin och det är de utspända yttersta stjärtpennorna som låter när de vibrerar.
GomaD
Aktiv medlem
Tack
Tackar för svaret
Enkelbeckasin och det är de utspända yttersta stjärtpennorna som låter när de vibrerar.
Tackar för svaret
GomaD
Aktiv medlem
Känns som denna var lite mindre en så....men annars stämmer det in bra ..
Peterus
Aktiv medlem
Känns som denna var lite mindre en så....men annars stämmer det in bra ..
Den låter nästan som den bräker... Den hette ju även "himmelsget" en gång i tiden (dialektalt?)
NovaCapella
Aktiv medlem
boxen
Aktiv medlem
Hej
Skulle vilja ha hjälp med denna. Fokus hamnade tyvärr fel och det var långt håll, men kanske någon kan hjälpa.
Tror själv på någon slags hök!
Tack på förhand///Lars-Ove
Ormvråk...
// Tobbe
l1nd3c0n
Aktiv medlem
Var hos bekanta och tre fåglar blev ämne för diskussion. Frågan är nog enkel för er ornitologer, men jag orkar inte bläddra igenom 475 sidor för att hitta dessa, vad är det för fåglar?
Ursäkta den starka beskärningen men har inte mer än 200 mm och är definitivt ingen van fågelfotograf
Ursäkta den starka beskärningen men har inte mer än 200 mm och är definitivt ingen van fågelfotograf
Bilagor
boxen
Aktiv medlem
Var hos bekanta och tre fåglar blev ämne för diskussion. Frågan är nog enkel för er ornitologer, men jag orkar inte bläddra igenom 475 sidor för att hitta dessa, vad är det för fåglar?
Nötväcka, grönfink och svarthätta.
// Tobbe