Annons

Fågelidentifikation

Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?

Den sista påminner om grönfink, men hade blå rygg och orangébrunt huvud
 

Bilagor

  • a.jpg
    a.jpg
    15 KB · Visningar: 289
  • b.jpg
    b.jpg
    4.9 KB · Visningar: 292
  • c.jpg
    c.jpg
    23.4 KB · Visningar: 281
  • d.jpg
    d.jpg
    15.6 KB · Visningar: 293
  • e.jpg
    e.jpg
    27.1 KB · Visningar: 285
Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?

Den sista påminner om grönfink, men hade blå rygg och orangébrunt huvud
Tvåan är i alla fall en ormvråk. Vadarna och finkarna överlåter jag med varm hand till experterna.
Ettan är väl förvisso ingen vadare, men jag är inte någon måskännare heller. Ser ut som fiskmås dock.
 
Några vadare en lärka och ett par ufon

Jag är övertygad om att ni kommer klara de flesta av dessa trots den dåliga bildkvalitén, men lika övertygad att ni inte klarar alla :)

Vadare:

vadare_1.jpg

vadare_2.jpg

vadare_3.jpg

Lärka tror jag, men vilken

lärka.jpg

Ufon kommer i nästa inlägg :eek:)

/Fredric
 
Här kommer ufon....

Detta känns som en rovfågel, men får inte ihop det med storleken, tänkte först brun kärrhök, men känns för stor, tyvärr tagen på kanske 200m håll

ufo_1.jpg

ufo_2.jpg

Och så till nästa ufo :)

ufo_igen_1.jpg

ufo_igen_2.jpg

Impad om ni klarar dessa :)

/Fredric
 
Detta känns som en rovfågel, men får inte ihop det med storleken, tänkte först brun kärrhök, men känns för stor, tyvärr tagen på kanske 200m håll

Visa bilaga 116372

Visa bilaga 116373

Och så till nästa ufo :)

Visa bilaga 116374

Visa bilaga 116375

Impad om ni klarar dessa :)

/Fredric

Vadarna är väl alla brushanar, lärkan lämnar jag till de mer kunniga och rovfågel tycker jag ser ut som en glada.

Men svar kommer nog snart från proffsen...

// Tobbe
 
vad är detta?

Hej !
Kan ni hjälpa mig med denna , den flygger runt i en stor cirkel och låter, svårt o förklara hur ..
(ostämd trumpet)

Ser ut som en strandskata men mindre.


Fick inga bra bilder tyvärr..
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    6.2 KB · Visningar: 308
Hej !
Kan ni hjälpa mig med denna , den flygger runt i en stor cirkel och låter, svårt o förklara hur ..
(ostämd trumpet)

Ser ut som en strandskata men mindre.


Fick inga bra bilder tyvärr..

Enkelbeckasin och det är de utspända yttersta stjärtpennorna som låter när de vibrerar.
 
Hej
Skulle vilja ha hjälp med denna. Fokus hamnade tyvärr fel och det var långt håll, men kanske någon kan hjälpa.
Tror själv på någon slags hök!

Tack på förhand///Lars-Ove
 

Bilagor

  • Hök av något slag.jpg
    Hök av något slag.jpg
    15.3 KB · Visningar: 299
Var hos bekanta och tre fåglar blev ämne för diskussion. Frågan är nog enkel för er ornitologer, men jag orkar inte bläddra igenom 475 sidor för att hitta dessa, vad är det för fåglar?

Ursäkta den starka beskärningen men har inte mer än 200 mm och är definitivt ingen van fågelfotograf :(
 

Bilagor

  • OLA_9993.jpg
    OLA_9993.jpg
    46 KB · Visningar: 288
  • OLA_9986.jpg
    OLA_9986.jpg
    39.5 KB · Visningar: 295
  • OLA_0010.jpg
    OLA_0010.jpg
    78.6 KB · Visningar: 291
Var hos bekanta och tre fåglar blev ämne för diskussion. Frågan är nog enkel för er ornitologer, men jag orkar inte bläddra igenom 475 sidor för att hitta dessa, vad är det för fåglar?

Ursäkta den starka beskärningen men har inte mer än 200 mm och är definitivt ingen van fågelfotograf :(

Nötväcka, grönfink och svarthätta.

// Tobbe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.