l1nd3c0n
Aktiv medlem
Nötväcka, grönfink och svarthätta.
// Tobbe
Tackar och bugar, infon går direkt vidare till kretsen av mindre vetande
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nötväcka, grönfink och svarthätta.
// Tobbe
Taltrast och bofink.Ett par till arter jag är osäker,kan ni hjälpa mig?
Fotade vid Erstavik i Nacka.
Den första ser ut som en fiskmås ja. Den tredje får jag till gluttsnäppa även om bildkvaliten försvårar lite. De sista är hämpling och grönfink.Fotograferade fem fåglar, vissa med märkliga färger, andra för mig okända... Någon som vet?
Den sista påminner om grönfink, men hade blå rygg och orangébrunt huvud
Detta känns som en rovfågel, men får inte ihop det med storleken, tänkte först brun kärrhök, men känns för stor, tyvärr tagen på kanske 200m håll
Visa bilaga 116372
Visa bilaga 116373
Och så till nästa ufo
Visa bilaga 116374
Visa bilaga 116375
Impad om ni klarar dessa
/Fredric
Vadarna är mycket riktigt brushanar. Rovan ser ut som en hane brun kärrhök. Lärkan är en ängspiplärka.Detta känns som en rovfågel, men får inte ihop det med storleken, tänkte först brun kärrhök, men känns för stor, tyvärr tagen på kanske 200m håll
Visa bilaga 116372
Visa bilaga 116373
Och så till nästa ufo
Visa bilaga 116374
Visa bilaga 116375
Impad om ni klarar dessa
/Fredric
Vadarna är mycket riktigt brushanar. Rovan ser ut som en hane brun kärrhök. Lärkan är en ängspiplärka.
Mvh/ Ola
Taltrast. På en rödvinge hade du bland annat sett ett tydligt ögonbrynsstreck.Har ljusat upp bilden så gott det gick.
Är det Taltrast eller Rödvinge?
Taltrast. På en rödvinge hade du bland annat sett ett tydligt ögonbrynsstreck.
Mvh/ Ola
Vad är detta för arter?
Krickor övers o brushanar nederst.
/Magnus
Tack magnus!
Brushanen har inte samma "man" som en annan jag fotade vid samma tillfälle. Är det vinterdräkt på denna fortfarande eller är den bara juvenil?
Jag såg denna gås? idag. Det gick ensam och åt gräs. Jag trodde först att det är en grågås men de vita kinderna stämmer inte.Jag har kollat i min fågelbok och på nätet men kan inte begripa vilken fågelart det är.
Hybrid grågås x kanadagås
Någon som vet vilken rovfågel denna siluett tillhör?
Lite taskig bild men går det att utröna vad för slags hackspett detta är?