Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Här är jag verkligen ute på hal is, men gissar ändå på ängspiplärka...???
Stämmer det?
 

Bilagor

  • 2010_0531_173459.jpg
    2010_0531_173459.jpg
    70.9 KB · Visningar: 420
Trädgårdsträdkrypare eftersom kindfläcken är lite rundare?
Eller?
Handhållet och en rätt bra crop kanske förstör chanserna att identifiera. Likaså att gynnaren var hungrig..... -.-
 

Bilagor

  • tgtk.jpg
    tgtk.jpg
    33.6 KB · Visningar: 434
Trädgårdsträdkrypare eftersom kindfläcken är lite rundare?
Eller?
Handhållet och en rätt bra crop kanske förstör chanserna att identifiera. Likaså att gynnaren var hungrig..... -.-

Går ej att säga utifrån denna bild.
Man måste se näbben, flankerna samt teckningen på vingen bättre för att kunna avgöra. Dessutom är lätet en mycket bra karaktär.

Rent generellt så torde det vara den avgjort vanligare trädkryparen. Det är bara i sydvästligaste Skåne (vet ej var denna är plåtad) som man har hyfsade chanser att springa på trädgårdsträdkryparen.

/Oscar
 
sydvästligaste Skåne

Häckeberga Naturreservat. ;) skåne.

Jepp, jag förstod nog det. Näbben är det jag lärt mig, men såg två teckningar på respektive fågel innan jag skrev i forumet, där TGTK hade en mer rund fläck på kinden än vad TK hade.
Lätet drunknade nog i en massa larver och insekter den hade i munnen.. för jag uppmärksammade inget från dess håll. :)
 
Vilken rovfågel ?

Ordentligt croppad, men kanske går att se ändå, jag får känslan av någon slags falk, men är riktigt usel på rovfåglar.

falk.jpg

falk2.jpg

/Fredric
 
Vad är detta? Antar att det är helt oexotiskt, men vill veta. Runt torpet (Sörmland) har vi talgoxe, svartvit flugsnappare, blåmes och några till jag känner igen, men inte denna.
 

Bilagor

  • IMG_3235 400.jpg
    IMG_3235 400.jpg
    67.3 KB · Visningar: 342
Vi var ute på skogspromenad så fick vi se den här fågeln
bilden är dålig men kanske någon kanske vad det är för fågel
Mvh Hasse
 

Bilagor

  • IMG_2454webb.jpg
    IMG_2454webb.jpg
    41.3 KB · Visningar: 277
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.