Birdman
Aktiv medlem
Hej
Klarar inte denna - tycker den verkar så rosa i fjädrarna. Kan någon hjälpa mig så är jag tacksam!
LOJ
Det är en hona bofink. Att den är ser rosafärgad ut beror nog på det varma ljuset som faller på den.
// Daniel
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Klarar inte denna - tycker den verkar så rosa i fjädrarna. Kan någon hjälpa mig så är jag tacksam!
LOJ
Gransångare?
Hittar ingen "päronsångare" i minn fågelbok
Sittande i päronträd glatt visande upp nymördad mygga!
Jag vill nog ha det till en hona gråsparv.
// Daniel
Medelhavstrut utan tvekan!Har kommit fram till att dettan är en gulfotad trut eller en silltrut av rasen graellsii. Gula ben och röd orbitalring har den. Nån som kan avgöra vad det är? Fotade förra veckan i Italien.
Skulle vilja ha detta till (trots allt) en björktrast, fast den verkar väldigt blek i handpennorna och stjärfjädrarna. Möjligen en leucistisk individ?Vad kan detta vara? Väldigt sällan jag ser en fågel jag inte kan identifera så troligtvis nåt som inte riktigt hör hemma här uppe i norrbotten.
Påminner om en björktrast till kroppsform men uppskattningsvis nästan dubbelt så stor. Gick omkring på gräsmattan och plockade maskar bredvid ett par björktrastar.
Medelhavstrut utan tvekan!
Medelhavstrut har nyligen splittats från gråtrut och finns inte i den gamla upplagan av Fågelguiden. Men har också för mig att den är samma som gulfotad.Tack för svaret! Hittar inte medelhavstrut i fågelguiden men om man får tro Wikipedia så är Gulfotad trut och Medelhavstrut en och samma fågel. /Håkan
Ormvråk.Jag är nyfiken vad detta är för fågel.
någon som vet vad detta är? väldigt mycket beskärd men man borde kunna se vad det är ändå.
Jag skulle säga gök, men väntar med spänning på vad proffsen säger...
// Tobbe
Gök är helt riktigt!Jag skulle säga gök, men väntar med spänning på vad proffsen säger...
// Tobbe
Tänkte fråga expertisen om detta kan vara det jag tror det är, den var vääääldigt högt upp så tyvärr blev bilderna helt kassa, men ni kanske kan avgöra ändå vad det är ?
Visa bilaga 105822
Visa bilaga 105823
/Fredric