Lars Johnsson
Aktiv medlem
Ung rörhöna
Tack för det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ung rörhöna
Många gör det, men det skulle vara bra om alla skrev var bilderna är tagna. Det underlättar en hel del.Någon som kan hjälpa mig med dessa fåglar?
Har sett den i flera dagar men kommer aldrig riktigt nära, är den värd att vänta på eller är det en helt vanlig Suddmes?
//RF
Har sett den i flera dagar men kommer aldrig riktigt nära, är den värd att vänta på eller är det en helt vanlig Suddmes?
//RF
//RF
Nu gillar jag att få mina gissningar bekräftade av experterna. Men det mörka huvudet och den ljusare underisdan tycker jag tyder på ormvråk. En inverterad fjällvråk så att säga...
Edit: Alltså underisdan på kroppen, vingarna ser ju ut att vara mörka/ljusa på klassiskt ormvråksmanér...
Igår på Stenöorn Söderhamn såg jag dessa fåglar som jag är osäker på.
Bild 3 gissar jag är en ung Havstrut..
Tack!
Ja se vad man kan lura sig på utseendet ibland. Ormvråkarna är ju här hela tiden men i det här fallet såg de så långvingade och stora ut. Annars brukar de se mycket mer kompakta och mindre ut än tex. fjällvråkarna.
Mvh
Ulf
Stämmer nog bra det. De två övriga bilderna visar unga brushanar.
/Oscar
Var en vecka och semestrade nyss i Marmaris, Turkiet. Hyrde en scooter och gav mig upp i dom relativt öde bergen när jag körde på en ganska stor, vitaktig rovfågel. bilden är ju (såklart) inte av kanonkvalite då jag knappt hann få upp kameran. Men det hade varit kul att veta vad man såg. Annars vimlade det av Härfåglar uppe i bergen. Det var kul att se eftersom jag aldrig fått äran att se en i Sverige. Hursomhelst så räcker inte mina fågelböcker till Turkiet så jag skickar in en fråga om den här: