Birdman
Aktiv medlem
Vad kan detta vara för en gynnare? Själv lutar jag åt Ärtsångare men tvekar att sätta ett "kryss"...
/Stefan T
Visst är det en ärta!
// Daniel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan detta vara för en gynnare? Själv lutar jag åt Ärtsångare men tvekar att sätta ett "kryss"...
/Stefan T
Fick fel objektiv med mig, därav de helkassa bilderna. Trodde först det var en falk, sen såg jag 5 stycken som segla över vassen och tänkte det var tornseglare, men lite för stora, jag gissar på lärkfalk, men jag är dålig på falkar, sällan jag sett dem. Södermanland idag.
Jag lägger ut ytterligare 2 bilder på frågan från igår, som besvarats med ormvråk och fiskjuse. Dessutom lägger jag ut 3 bilder på en annan fågel som jag gärna vill ha svar på.
Om de övre är samma fågel som de nedre så är det bivråk du plåtat.
// Daniel
Nej det är det inte
Ok...såg att de inte avsåg samma fågel. De nedre är som skrivet en bivråk.
// Daniel
Vad ser du det på?
mvh Göran
Jag lägger ut ytterligare 2 bilder på frågan från igår, som besvarats med ormvråk och fiskjuse. Dessutom lägger jag ut 3 bilder på en annan fågel som jag gärna vill ha svar på.
Jag tackar för svaren och tar till mig Ormvråk på den övre och Bivråk på den nedre.
Stort tack för hjälpen.
mvh Göran
Tror fortfarande på tornfalk för den övre, jämför fågelns siluett med dessa bilder. Tycker bilden i ditt första inlägg samt andra bilden i det andra stämmer bra.
Nån som kan hjälpa mig med denna sångare? Fotad vid Vallentunasjön i Uppland idag. Hörde sävsångare + ytterligare ett par sångar-arter som jag tyvärr inte känner igen sången på.
/Håkan