Chano
Aktiv medlem
Har inte läst hela tråden men visste inte att den kommit in på barn.
Jag skulle aldrig ta erotiska bilder på mina döttrar. Har två.
Relationen, åtminstone som jag ser den, skulle bli en helt annan.
Om någon annan tar erotiska bilder på mina döttrar så är min enda önskan att det är vad mina döttrar vill. Annars tar jag nog fram bössan.
Men om det nu skulle bli så att mina döttrar helt plötsligt upptar en sida med erotiska bilder i en tidningssida så är det deras sak. Och jag vill nog att dom själva vill visa bilderna innan jag vill se dom. Oavsett hur gamla dom är.
Jag kan aldrig bli fotografen. Även om vi badar nakna tillsammans i sjön och kramas innan vi skiljs så för kvällen är det lagt på en nivå som inte kommer i närheten av ett arrangerat erotiskt foto.
Har svårt att ens tänka tanken.
Och jag skulle inte tro att mina döttrar heller kan tänka tanken. Åtminstone inte att deras far skulle ta bilden.
Kameran är ett ”vapen” som offentliggör.
Då måste den som står framför kameran vara väldigt medveten om det.
Att en bild kan användas och visas i alla sammanhang.
Att bilden också blir historia som kan komma att visas i en annan tid.
Om den som står där framför kameran inte förstår det så är det fel att ta bilden.
Och då speciellt erotiska eller andra utelämnande bilder.
Själv har jag svårt att visa bilder som visar en människa i en situation eller med en min som inte är den personens identitet.
Jag frågar då alltid om det är ok.
Att fråga ens eget barn som ser sina föräldrar som förebilder…kan aldrig bli rätt.
Svaret är inte säkert sant. Svaret kan vara en ödmjukhet inför sin idol.
För mig känns det svårt att ens fråga ens vänner.
Bara för att man inte vet..inte vet om svaret kommer från själen eller kommer från vännen som inte vill såra.
Fråga dina döttrar om dom vill ta erotiska bilder på dig. Och vad tycker dom då är erotik.?
Ställer du upp på det och låter historien visa dig offentligt.
Om du ställer upp på det är det ändå en annan sak. För det är du som kan säga nej gentemot dina döttrar utan att tänka. Eftersom du har gjort det hela deras uppväxt.
Och det är det dom vet. Men du kan aldrig veta.
Mvh/-Anders
Jag skulle aldrig ta erotiska bilder på mina döttrar. Har två.
Relationen, åtminstone som jag ser den, skulle bli en helt annan.
Om någon annan tar erotiska bilder på mina döttrar så är min enda önskan att det är vad mina döttrar vill. Annars tar jag nog fram bössan.
Men om det nu skulle bli så att mina döttrar helt plötsligt upptar en sida med erotiska bilder i en tidningssida så är det deras sak. Och jag vill nog att dom själva vill visa bilderna innan jag vill se dom. Oavsett hur gamla dom är.
Jag kan aldrig bli fotografen. Även om vi badar nakna tillsammans i sjön och kramas innan vi skiljs så för kvällen är det lagt på en nivå som inte kommer i närheten av ett arrangerat erotiskt foto.
Har svårt att ens tänka tanken.
Och jag skulle inte tro att mina döttrar heller kan tänka tanken. Åtminstone inte att deras far skulle ta bilden.
Kameran är ett ”vapen” som offentliggör.
Då måste den som står framför kameran vara väldigt medveten om det.
Att en bild kan användas och visas i alla sammanhang.
Att bilden också blir historia som kan komma att visas i en annan tid.
Om den som står där framför kameran inte förstår det så är det fel att ta bilden.
Och då speciellt erotiska eller andra utelämnande bilder.
Själv har jag svårt att visa bilder som visar en människa i en situation eller med en min som inte är den personens identitet.
Jag frågar då alltid om det är ok.
Att fråga ens eget barn som ser sina föräldrar som förebilder…kan aldrig bli rätt.
Svaret är inte säkert sant. Svaret kan vara en ödmjukhet inför sin idol.
För mig känns det svårt att ens fråga ens vänner.
Bara för att man inte vet..inte vet om svaret kommer från själen eller kommer från vännen som inte vill såra.
Fråga dina döttrar om dom vill ta erotiska bilder på dig. Och vad tycker dom då är erotik.?
Ställer du upp på det och låter historien visa dig offentligt.
Om du ställer upp på det är det ändå en annan sak. För det är du som kan säga nej gentemot dina döttrar utan att tänka. Eftersom du har gjort det hela deras uppväxt.
Och det är det dom vet. Men du kan aldrig veta.
Mvh/-Anders