lottawe skrev:
Eftersom du tydligt skriver att du både skulle försöka avråda och att situationen inte är önskvärd antar jag att du själv inte stolt skulle visa världen bilderna du tagit eller hjälpa till värst för att marknadsföra/introducera dottern i den branschen sen? Eller?
Tycker inte helt at det är en frågeställning i debatten, men men.
At få publiserad bilderna som sekstonåring tror jag är svårare änn at få dom tagit. Bransjen står i en litt mer kinkig situation om det skulle bli upptäckt, detta pga at man har alt svart på hvitt.
Företagen är färre och större, av den konsekvens är dom med all säkerhet mer forsiktiga enn "herr snuskfotograf" med at leka med lagen.
Tyvärr har vi dog ochså internett och det är vel ända sjansen för "vår dotter" i saken har at få bilderna publiserat.
Om hon absoluuuut önskar at publisera och jag inte kan övertala henne till at vänta några år eller kjöra med "normala" modell bilder i vänt tiden, så skulle jag söka efter bransjens (helst magasin istället för internett) absolut mest profesjonella företag och använda det.
Om jag skulle ta den stränga vägen å ta bilderna jag hadde fotograferad och säga at dom får hon när hon fyller arton, så skulle hon med all sansynlighet flyga til "herr snuskfotograf" å få nya bilder där.
Vi kan kverulera fram och tillbaks om "vår dotter" i denna saken, är dårlig uppfortrad, men saken är av og till at den bäst uppfostrade dottern blir en liten rebell med järnvilja. Då tycker jag som Niclas at ända utvägen är en god komunikation med henne och et forsök på at få ut det bäste av den kinkiga situationen.
Vil tillägga at jag har respekt för yrket, men det är självklart inte drömmen man har för sin dotter.