Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kanske finns lite bättre lämpade trådar för den här frågan, men det får gå här..

Kan man förvänta sig någon större prissänkning av 400d när 450d anländer ordentligt? I så fall hur stor?

Funderar på ifall det är värt att vänta tills dess med att köpa en 400d, eller om jag lika gärna kan köpa den nu..
 
Ellioth skrev:
Det kanske finns lite bättre lämpade trådar för den här frågan, men det får gå här..

Kan man förvänta sig någon större prissänkning av 400d när 450d anländer ordentligt? I så fall hur stor?

Funderar på ifall det är värt att vänta tills dess med att köpa en 400d, eller om jag lika gärna kan köpa den nu..

Hmm, knivig fråga att svara på!
Men jag antar att 400D kommer gå i graven (nyförsäljningen) precis som 30D gjorde när 40D kom. Men hur mycket en ev. prissäkning kommer bli är svårt att gissa.

Ev. väljer man kanske att erbjuda ett mer omfattande kit till samma pris som idag (extra batteri, annan glugg) för att sälja ut de ex man fortfarande har kvar!

Någon kraftigare säkning, äm än någon, tror jag inte kommer för än 450D finns tillgänglig ute i handeln. Fast jag gissar bara!

Vad är rimlig prissäkning? 800kr - 1000kr, eller?

Mvh!
// Niklas
 
NiklasÖ skrev:
Hmm, knivig fråga att svara på!
Men jag antar att 400D kommer gå i graven (nyförsäljningen) precis som 30D gjorde när 40D kom. Men hur mycket en ev. prissäkning kommer bli är svårt att gissa.

Ev. väljer man kanske att erbjuda ett mer omfattande kit till samma pris som idag (extra batteri, annan glugg) för att sälja ut de ex man fortfarande har kvar!

Någon kraftigare säkning, äm än någon, tror jag inte kommer för än 450D finns tillgänglig ute i handeln. Fast jag gissar bara!

Vad är rimlig prissäkning? 800kr - 1000kr, eller?

Mvh!
// Niklas
Eller så köper man en 30D idag för några kronor mindre än en 400D på Japan Photo.
 
Jaha, då var det 2008-03 (leveranstidpunkt som anges på Canons hemsida). Ingen som hört/läst något mer intressant den sista tiden? Inga tester på gång?
 
inget är som väntans tider, Dustinhome skickar fram leveransdagen hela tiden, först skulle jag haft den för över en vecka sedan och nu har dom flyttat fram den igen till den 14/3...........
 
Är det ingen som hört eller sett något om när den finns i handeln..
Det konstiga är ju att det inte finns några tester än vad jag kan se, eller hitta.
 
Såg det också, vore kul med några kommentarer från folk som sitter med näsan pressad mot skärmen hela dagarna som jämför brus under lupp om vad de tycker om kvalistorten på bilderna. Som lekman tycker jag det ser okej ut.
 
Ja, jag vet inte om det intresserar någon men Dustinhome har skickat fram leveranstiden på nytt till den 9/4. Nu börjar det bli tjatigt, får nog slå Canon en signal och fråga vad som händer.
 
Bara detta säger ju allt! "Kameran skickas efter inbetalning till mitt swedbankenkonto eller handelsbankenkonto"

/Leif
 
Vad rekomenderar ni? Jag har att välja på att köpa Canon eos 450D med kitobjektiv för 6000kr eller borde jag hellre köpa pappas 20D hus för 3000kr? Det blir min första systemkamera och jag har väll tänkt fota lite allt möjligt.
 
Som inbiten Traderare så kan jag säga att förskottsbetalning är det vanliga på tradera. Har gjort över 200 affärer (både köp och sälj) och bara använt payson 1-2ggr. Men folk med 0 omdömen är alltid suspekta =)
 
Någon som hört något mer om när den släpps?
Vissa butiker verkar säga slutet mars medan ex. Datorbutiken säger 15 maj. Någon som vet mer?
 
Langby skrev:
Någon som hört något mer om när den släpps?
Vissa butiker verkar säga slutet mars medan ex. Datorbutiken säger 15 maj. Någon som vet mer?

Ringde Canon och frågade eftersom leveransdatumet från Dustinhom sköts fram gång på gång. Och enligt Canon ska den finnas på marknaden "i slutet av mars" de hade ingen närmre information som de ville berätta för mig. Sedan visade det sig att Dustin Home inte alls köper från Canon Sverige.
 
Vad är det för snack jag hört om att autofocusen på 450d är "dålig" då man är i live-view läget?.. Har sett en del kommentarer om detta runt om på nätet men lyckas aldrig förstå vad dem menar.

Någon som vet?
 
ricku skrev:
Vad är det för snack jag hört om att autofocusen på 450d är "dålig" då man är i live-view läget?
Det stämmer nog. När man kör live-view är ju spegeln uppfälld och bilden når alltså inte den normala AF-sensorn. Istället får man hitta på diverse nödlösningar för att fokusera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.