Annons

50d är här.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inte läst igenom hela tråden så min frågas svar kanske finns här, men är det någon som vet när 50d finns i butikerna?

/ Mikael
Det verkar som några i USA lyckats få tag i 50D med kitobjektiv och det verkar komma 50D-hus nästa vecka (i USA). Några svenska webbutiker skriver att de finns tillgängliga 2008-09-22, medan de flesta skriver 2008-10-01 (eller bara oktober). Ingen vet nog egentligen. Själv lär jag få vänta ett bra tag på min då jag la beställningen igår... :p
 
Byta till Nikon - öhh.... D300 fick ju spö av 40D när det gällde sensorprestanda och 50D är inte sämre direkt (även om den inte är så mycket bättre att jag vill byta)

Nej, Nikon är dyra och utan något speciellt värde, det är mest snobberi att välja nikon numera vill jag nog påstå.
 
I lager här!

Europa svämmar över av 50D just nu! :)
Jessops i UK
http://www.jessops.com/Products/CategoryDetail.aspx?CatID=6070

Och flera i Holland, bra pris förresten 11,5 kkr
t ex http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1365923/canon_eos_50d_serie.html

Det blir ju inte sämre av att man får EU-garanti av Canon!


Det verkar som några i USA lyckats få tag i 50D med kitobjektiv och det verkar komma 50D-hus nästa vecka (i USA). Några svenska webbutiker skriver att de finns tillgängliga 2008-09-22, medan de flesta skriver 2008-10-01 (eller bara oktober). Ingen vet nog egentligen. Själv lär jag få vänta ett bra tag på min då jag la beställningen igår... :p
 
Har som rätt många andra ställt mej i kö för en 50D.
Kör just nu med en 400D och batterigrepp BG-E3.

Undrar om det är lika bra att köpa ett batterigrepp direkt eller är 50D nog så bekväm utan?
Vad tror ni?
Jösses vad jag längtar...
 
Kameran har liveview och fungerande AF før detta. Borde man inta kunna gøra en liten firmware-uppdatering och få till en filmfunktion i kameran, eller finns det fysiska begrænsningar som omøjliggør den funktionen?
 
Du menar att det skulle konkurrera allt før mycket med 5D MKII om jag førstår dig rætt?

Min gissning är att Canon hellre släpper en så pass häftig funktion i en modelluppgradering än i en firmware dito. Canon är väl ganska konservativa med uppdateringar så att någon begintlig modell skulle få filmning genom en uppgradering är inte sannolikt.

Mvh
Anders
 
När 1D Mark III och 1Ds Mark III fick möjligheten att direkt välja vilken fokuspunkt man ville ha, genom att pillra på joysticken, var det väl ungefär en så upphetsande utökning av funktionsrepertoaren som Canon kan tänka sig på en befintlig kamera.

Detta då för att få en funktion som redan fanns på småsyskon som 40D.

Att man skulle lägga till något så revolutionerande som videofunktion i en befintlig kamera... nä, så mycket sake kan de nog inte kolka i sig på Canon, att de kommer på en sån idé.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.