Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
http://canonlensacc2008.onlinerebates.com/howtoclaim.aspx

Gäller t o m 30/6. Översatt till skr, ca:

Följande artiklar ingår i Canons kampanj:

Canon EOS 5D kamerahus.....1.800:-
Canon EOS 40D kamerahus.....1.400:-
Canon EOS 400D kamerahus.....560:-
Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM.....470:-
Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM.....470:-
Canon EF 16-35/2,8L II USM.....930:-
Canon EF 17-40/4L USM.....470:-
Canon EF 24-70/2,8L USM.....650:-
Canon EF 24-105/4L IS USM.....560:-
Canon EF 50/1,2L USM .....650:-
Canon EF 70-200/2,8L IS USM.....930:-
Canon EF 70-200/4L IS USM.....560:-
Canon EF 70-200/2,8L USM.....650:-
Canon EF 70-200/4L USM.....470:-
Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM.....470:-
Canon EF 100/2,8 Macro USM.....470:-
Canon EF 100-400/4,5-5,6L IS USM.....930:-
Canon Speedlite 580EX II.....470:-
Canon Macro Ring Lite MR-14EX.....280:-

Jo, den hade jag sett men hoppades att den bara inte var uppdaterad...

Skulle vilja hitta ett argument för att köpa kameran snart i Sverige istället för att vänta till vintern och New York-resan :)

Mvh Anders

Anders Winzell skrev:
Jo, den hade jag sett men hoppades att den bara inte var uppdaterad...

Skulle vilja hitta ett argument för att köpa kameran snart i Sverige istället för att vänta till vintern och New York-resan :)

Mvh Anders
Det enda sunda argumentet är att du vill ha kameran nu. Annars så blir den billigare om du köper den i USA, eller om du vänta tre-fyra månader så lär den sjunka i pris även här.

Anders Winzell skrev:
Ett annat alternativ är att handla på postorder från t ex USA eller Storbritannien. Ofta, men inte alltid, blir det avsevärt billigare än att handla i Sverige.

Du spara kanske pengar om du väntar. Men du sparar också bilder! Tänk på alla bilder du hinner ta innan hösten om du köper nu.

EDIT: Detta gäller förståss inte om du redan har en systemkamera.

Jokz skrev:
Du spara kanske pengar om du väntar. Men du sparar också bilder! Tänk på alla bilder du hinner ta innan hösten om du köper nu.

Du har helt rätt i princip, jag håller med dig till fullo!

Nu har jag min gamla analoga trotjänare och några digitalkompakter så det är dock ingen panik.

Väntar nog någon månad så eventuella barnsjukdomar blir kända och sen så... :)

Mvh Anders

Anders Winzell skrev:
Du får ingen garanti på kameran som kan utnyttjas i Europa om du köper den i/från USA.

dagr skrev:
Du får ingen garanti på kameran som kan utnyttjas i Europa om du köper den i/från USA.

Nja, är du helt 100% säker? Förstår att den "vanliga" garantin inte gäller men alla säljare propsar alltid på en tilläggsförsäkring (vilket land man än handlar i) och den ska väl gälla i hela världen?

Någon som någonsin nyttjat försäkringen som B&H Photo kränger? Har det fungerat bra?

Mvh Anders

450 Kit nu klämbar i skärholmen

Jag klämde på och provfotade 450D på MediaMarkt i KK Skärholmen idag 7595:- för kitet där också. De hade inga lösa hus. Det blir svårt att välja mellan 450D och 40D många för och emot skall vägas in. Portabilitet vs känsla.

Anders Winzell skrev:
Nja, är du helt 100% säker? Förstår att den "vanliga" garantin inte gäller men alla säljare propsar alltid på en tilläggsförsäkring (vilket land man än handlar i) och den ska väl gälla i hela världen?

Någon som någonsin nyttjat försäkringen som B&H Photo kränger? Har det fungerat bra?

Mvh Anders

Vet inte hur det funkar med B&H´s försäkring men brukar det inte vara så att resp. handlares försäkring (ex. ONOFF) knyter den till mer eller mindre lokala försäkringsbolag. Eller åt minstånde till försäkringsbolag i resp. land. Det är ju trots allt en försäkring och inget annat!

Vad jag tänker på här är om det inte är så att man ÄNDÅ tvingas skicka kameran till handlaren man köpt kameran hos som sedan skickar den för resp. och försäkringsbolaget står för kostnaden.

Om man inte har något emot att skicka en kamera till ett annat land för garantirep. spelar ju detta mindre roll!

// Niklas

NiklasÖ skrev:
Vet inte hur det funkar med B&H´s försäkring men brukar det inte vara så att resp. handlares försäkring (ex. ONOFF) knyter den till mer eller mindre lokala försäkringsbolag. Eller åt minstånde till försäkringsbolag i resp. land. Det är ju trots allt en försäkring och inget annat!

Vad jag tänker på här är om det inte är så att man ÄNDÅ tvingas skicka kameran till handlaren man köpt kameran hos som sedan skickar den för resp. och försäkringsbolaget står för kostnaden.

Om man inte har något emot att skicka en kamera till ett annat land för garantirep. spelar ju detta mindre roll!

// Niklas

Jo, det kan du nog generellt ha rätt i. Vad det gäller B&H så säljs den som världstäckande. Man ska kunna lämna in den i sverige och räkningen går till försäkringsbolaget i amerikatt. Antagligen för att dom säljer så mycket på postorder.

Vore intressant att veta om den fungerar...

Mvh Anders

Anders Winzell skrev:
Jo, det kan du nog generellt ha rätt i. Vad det gäller B&H så säljs den som världstäckande. Man ska kunna lämna in den i sverige och räkningen går till försäkringsbolaget i amerikatt. Antagligen för att dom säljer så mycket på postorder.

Vore intressant att veta om den fungerar...

Mvh Anders

Ber om ursäkt att jag glidit lite från ämnet... :)

Nu vill vi höra från dom som köpt den!

Mvh Anders

Jag ska hämta min imorgon - ska bli spännande! Det blir min första DSLR (har haft en analog innan), så det kanske tar ett tag innan jag begriper mig på den? Jag är inte speciellt road av teknik och bävar lite för inställningar (vitbalans etc.) och att förstå mig på RAW-format och hur man använder det... Men är det någon som undrar något över 450D:n så ska jag gärna försöka svara så fort jag börjat använda den!

Jokz skrev:
Vi vill gärna veta hur den känns att hålla i och använda! Är den för liten?

Jag har tillgång till den... den känns absolut bättre än 400D/350D i handen utan BG... men så är den lite större också. Jag tror Canon träffat en sweetspot med den...

Live-view-implementeringen är inte lika bra som sonys motsvarighet imho... lite oslipat känns det.

jobbigt att man måste gå in i CFmenu för att slå på live-view. En hårdknapp vore inte helt fel.

Funderar lite i banorna kring Nikon Fe, Olympus OM10 osv osv... var det lika mycket tjafs över deras litenhet eg?.. bara en tanke... var ju inte ens född på den tiden så jag vet inte.

Olympus OM-1 var den kamera som startade litenhetstrenden bland ESR:er på 1970-talet (OM-1 kom 1973). Det klagades inte ett dugg på att den var liten, utan alla var imponerade av att Olympus lyckats bygga en "professionell" småbildskamera så liten.

jonna72 skrev:
Men är det någon som undrar något över 450D:n så ska jag gärna försöka svara så fort jag börjat använda den!

Jag vill gärna veta hur bildkvaliten är. Är det det klippet i bilderna man hoppas på och bör kunna förvänta sig?

Mvh Anders

PMD skrev:
Olympus OM-1 var den kamera som startade litenhetstrenden bland ESR:er på 1970-talet (OM-1 kom 1973). Det klagades inte ett dugg på att den var liten, utan alla var imponerade av att Olympus lyckats bygga en "professionell" småbildskamera så liten.

Ahh... ja jag är inte förvånad över det svaret iaf ;) Och någon speciell ergonomi är det inte i dom kamerorna...

Jokz skrev:
Vi vill gärna veta hur den känns att hålla i och använda! Är den för liten?

Tja, det beror väl helt på hur stora händer man har... För mig som tjej med relativt små händer känns den jättebra. 400D kändes alldeles för liten, lillfingret fick inte plats på greppet. Så 450D är helt klart mycket skönare att hålla i. Fast har man stora händer antar jag den är liten... Att hålla kameran på högkant kändes bekvämt, där tyckte jag t ex 40D var för tung. Men jag har en killkompis som tycker ju tyngre, ju bättre. Allt är ju subjektivt. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar