StefanN
Aktiv medlem
Kanske de som använder Barbieplugin till PS? Personligen ställer jag mig på din sida.Finns det någon vettig människa som vill ha sådan brusreducering? Det ser ju tusen gånger bättre ut med brus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske de som använder Barbieplugin till PS? Personligen ställer jag mig på din sida.Finns det någon vettig människa som vill ha sådan brusreducering? Det ser ju tusen gånger bättre ut med brus.
Jag ser ingenting där om att en ny firmware är på gång för att fixa det?Ny firmware är tydligen på gång för att fixa både svarta prickar och bandning....
Läs och begrunda:
http://www.canon.com.au/support/cus...BArticleForm&File=KB01657&productID=eos5dmkII
Ser att det har skett en förväxling på Mikaels testbilder i RAW på adressen
http://users.grevture.com/~mrisedal/
Bilden som heter 5d_6400iso är i själv verket på ISO 3200 enligt metadata.
MVH //B
24-105 på 50mm nerbländat till 5.6 Zoomen hänger med bra i mitten, granskar man bilden så finns det lite mer detaljer och högre kontrast i den fasta 50/1.4.
Ut mot kanterna ses större skilnad, här hänger inte zoomen med riktigt vad det gäller upplösning jämfört med ett fast 50mm/1.4.
Tycker det va väldigt stor skilnad på kanstskärpan...hur klarar sig Canons vidvinklar ihop med 5D MarkII??? Tänker då främst på 16-35 och 17-40.
Tycker det va väldigt stor skilnad på kanstskärpan...hur klarar sig Canons vidvinklar ihop med 5D MarkII??? Tänker då främst på 16-35 och 17-40.
Jag tog fram Tomtebilden i DPP, liksom med 50d så blir resultatet bättre med DPP i det svarta jämfört med Camera Raw.
Nu är inte utsnitten exakta vilket jag har påtalat tidigare men i jämförelse med D700 blir resultatet klart bättre än tidigare då med Camer raw.Nu kan en del tycka att jag också skall använda nikon NX till D700 så det blir mer rättvist.
DPP rensar upp mycket färgbrus i de lägsta nivåerna, men i detta motiv kan man fortfarande se att d700 kan gå djupare ner i det svarta. OBS d700 är konverterad med Camera Raw och inte med Nikon NX som kan ge ännu bättre resultat genom sin optimering för nikons rawfiler än vad Camera raw kan .(vilket främst ses över 3200iso. bilderna här är 6400iso)