Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fototidning till!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Noterar att jag inte kommer att köpa något nummer av tidningen "Digitalfoto i backspegeln", som är tidningen egentliga namn.
 
Nåja, än en gång har de prytt tidningen med en inte allt för oäven blondin på omslaget... så länge de gör det så fortsätter jag köpa den... o så kan man ju garva lite här o där...
 
KGS skrev:
Nåja, än en gång har de prytt tidningen med en inte allt för oäven blondin på omslaget... så länge de gör det så fortsätter jag köpa den... o så kan man ju garva lite här o där...

Nu förstår jag vad du menar med fototidning....;-)
 
Re: Nostalgi

magnus67 skrev:
Det fanns en gång (i början) på 90-talet en tidning som hette "Fotografi", Lars Kjellberg var chefredaktör. Den var bra, saknar den!

Jag tycker att tidningen har blivit bättre och bättre. Och framöver kan vi kanske få se en stor förändring, eftersom Peter Wiklund
(fd. Fotografi och Journalistgruppen) kommer att ta över som chefsredaktör på tidningen. (se länk:)
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=20759
 
Tack för en värmande tråd i gråslasket.

Hoppas de tar in den på biblan så man kan läsa mer skoj framöver.
 
Sent svar.....

Har läst de olika tidningarna om digitalfoto som finns på svenska. Den enda som jag fortfarande läser är "Digitalfoto för alla" som är utgiven av Bonniers.
Jag är amatör men inte helt grön. De har verkat mest trovärdiga även om det säkert finns fel i den också.
En avgörande sak för mig var att i första numret, när de ville få in foton från läsarna, skrev de att de inte fått in några eftersom det var första numret. Mycket logiskt. I de andra jag kollat i så var inte det något problem.....

För övrigt så är visst alla dessa tidningar "nordiska". Det kanske kan vara svårt att få tillräckligt med läsare annars.

Men de givna citaten var verkligen MYCKET roliga!
 
Re: Sent svar.....

ceicli skrev:
Har läst de olika tidningarna om digitalfoto som finns på svenska. Den enda som jag fortfarande läser är "Digitalfoto för alla" som är utgiven av Bonniers.
Jag är amatör men inte helt grön. De har verkat mest trovärdiga även om det säkert finns fel i den också.
En avgörande sak för mig var att i första numret, när de ville få in foton från läsarna, skrev de att de inte fått in några eftersom det var första numret. Mycket logiskt. I de andra jag kollat i så var inte det något problem.....

För övrigt så är visst alla dessa tidningar "nordiska". Det kanske kan vara svårt att få tillräckligt med läsare annars.

Men de givna citaten var verkligen MYCKET roliga!

Jag håller med dig! Jag gillar den också!

Jag håller även med dig på att citaten var rätt skoj, men jag tror att man kan ta nästan vilken tidning som helst och få fram några skoj citat om man bara tar dom ur sitt sammanhang.
 
Citat

Köpte ett nummer av "DigtialFoto för alla" för 19kr och fick ett USB minne på köpet, inte så dåligt. Hittade också ett intressant citat, inte lika roliga faktafel som KG, men dock.

"Den bästa skrivaren bland de fyra om vi testat här, kan lätt vara den dåligaste."

Hade dom inte rättstaving i skolan?
 
Bättre deal än när jag hoppade på... då fick jag nåt bildbehandlingsprogram som är fullständigt oanvändbart eftersom det inte funkar på riktiga datorer... vill minnas att det dröjde ett tag innan jag fick det också, men det kom...
 
På deras sida står det:
Premien får jag ca 3 veckor efter det att förlaget har mottagit min betalning.

Fast det tar kanske ännu längre tid?
 
har varit mycket helger ett tag så det kommer nog... tror inte de luras på det viset... de har andra knep ;-)
Se upp när du betalar så du inte betalar med fel inbetalningskort, då har du helt plötsligt börjat samla på kinesiska dvärgelefanter i porslin, helt unika, bara 89,90 per månad i 188 månader...
 
Jag råkade faktiskt ut för ungefär det då jag prenumererade på de första numren av "Digitalfoto för alla". Fick oförklarligt en kokbok mig tillsänd och därefter en uppmaning om fyllnadsinbetalning av min prenumerationsavgift. Det visade sig att jag knackat in ocr-strängen från fel inbetalningskort. Ett lurigt knep, precis som tänkt (?) var jag för lat för att returnera boken och betalade istället snällt den extra hundringen.
 
LOL

Kollade precis på mitt inbetalningskort med hjärtat i halsgropen, verkar dock stämma.

Det är ju ändå Bonnier, dom borde vara lite seriösa kan man tycka, men det kanske är genom lurendrejeri dom byggt sitt emperium.

Hittade en annan deal också:
*Allt om Digitalfoto, 4 nr
*Ett ministativ
Allt för 148 kr.

Jag går alltid på såna här grejor, är väl antingen naiv eller bara snål helt enkelt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.