Bengf
Aktiv medlem
Vem bryr sig...varför avundsjuk?? Tar du bättre bilder för att du har en toppklassad kamera?? Status o ha en toppklassad kamera?? Personligen bryr jag mig inte ett skit om min kamera e toppklassad eller inte...det viktiga är att kameran uppfyller mina behov o krav...att jag trivs med min utrustning är det viktiga för mitt fotande....Sony är mitt val och det pgr av att det är det bästa för mig ovs toppklassad eller inte.
By the way så blev Sonys A900 toppklassad av kamera&bild.
Här kan problemet ligga. Varför bry sig. Det är verkligen viktigt att bry sig, firmwaren till Nexarna, är ett utmärkt besvis att det lönar sig att bry sig. Heder till Sony att dom brydde sig.
Fråga ett. varför lärde sig inte Sony av A900:ans framgång, dom vann inte på grund av Lågisopotensialen, utan mycket fin ergonomi, hantering, det oöverträffade greppet som extragreppet skapade, kombinationen med extragreppet var så lyckad så inget annat märket, vilket då även inkluderar klassiska prokameror, nådde så långt som Sony A900. dom kunde inte undvika att se att denna kombination var en fullträff.
Att det sedan tog ett år innan A900 fick sin rättmätiga erkännade är en annan historia.
Jag minns så väl hur snacket gick när konkurenterna släppte den ena modellen efter den anda med mycket bättre lågiso-egenskaper än Sony, vi behöver inte det räcker med iso 200 typ, vi försvarade våra kameror till nästan abssurdum, vi behövde ingenting, 3b/s räcker väl, listan kan göras hur lång som helst.
Med min lilla erfarenhet av vad som inbringar vinst och förlust, är väl, hitta säljbar produkt, vi behöver pengar till utveckling. min trådstart handlar bara om välviljan att SonyMarknad skall sälja bra, skyltarna med Toppklass bredvid modellerna tror i allafall jag har betydelse för försäljningsframgångar, under ett år passerar miljoner människor kameramontrarna i våra kända elektroniklador, jag kan inte se annat än att det genererar ökad framgång med ökade intäkter, men sony måste ju rycka upp sig vad gäller marknadsföringen i Sverige.
//Bengt.