Pseudopajas
Aktiv medlem
Absolut! Det låter prisvärt i mina öron. Det är ju något av en djungel, fotoboksmarknaden. Skönt att höra från någon som är nöjd med en av leverantörerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller på att göra en fotobok i fotobok.com:s program och funderar lite på hur det är med de streckade områdena i kanten på de vanliga sidorna, trycks de? På omslaget vid de streckade områdena så står det ju att de viks runt omslagspärmen men på de vanliga sidorna står det inget.¿prodigy¿ skrev:
Jag har gjort min med fotobok.com och de har många olika storlekar (priser finns på hemsidan), men den boken som jag gjorde har hårt omslag och är trådinbunden. 112 sidor kostar 655 kr (24 sidor 235 kr). Jag tycker det är ett bra pris med tanke på kvalitén och en utmärkt service!
Det finns ju andra storlekar och omslag som gör böckerna billigare, men man får ju tänka på vad det hade kostat att köpa album, blad/plastfickor för bilder och sedan framkallning av kanske 200 bilder + att några av bilderna är förstoringar (heluppslag). Då är det billigt med en helt egen unik bok med bra kvalité
Fabian Fogelberg skrev:
Håller på att göra en fotobok i fotobok.com:s program och funderar lite på hur det är med de streckade områdena i kanten på de vanliga sidorna, trycks de? På omslaget vid de streckade områdena så står det ju att de viks runt omslagspärmen men på de vanliga sidorna står det inget.
Finns det nån färdig mall till PS med rätt storlek/upplösning.
Eller måsta man köpa den där pluginen.
Vi som har mac då :-( ?
Vi som har mac då :-( ?
Volker; Hade plånboken tillåtit hade jag utan tvekan skickat efter ett exemplar från varje företag för att bedömma själv. Men tyvärr är jag inte så rik.
Undrar nu:
Hur skall man ladda upp sina bilder färg och storleksmässigt?
Rgb/CMYK/Srgb? Tiff/Jpg?
Ska man beskära dem i förhand till den storlek man vill ha i boken för att få bästa kvalitet samt att skärpa upp dom? Så gör man ju för att få maximal kvalitet när man beställer fotokopior.
Fri, men var hittar man de actions som hör till?