Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Egen fotobok - olika företag
- Trådstartare elohim
- Start datum
fiskelars
Medlem
Efter att ha läst alla era inlägg så har jag gort och beställt en bok hos fotobok.com / Pixopolis så nu väntar jag med spänning på den. Gör annars dvd bildspel med mina bilder men tycker det är bra med en bok att hålla i och titta på bilderna. Jag har gort om bilderna i PS och layouten i samma program, det jag "glömde" var att göra om bilderna till cmyk profil så det blev jpg bilder denna gång men har redan börjat på en ny bok och den ska bilderna bli cmyk. Väntar med spänning på min första bok.
fiskelars
Medlem
Min upplevelse av pixpolis är väldigt positiva efter att fårr boken. Snabb leverans och bilderna blev väldigt bra, efter första boken som mera var ett test av deras tjänst så blir det flera böcker av dom framöver. Upplevde dock att bilderna blev lite mörkare vid tryck än på skärmen så jag får ljusa upp dom lite innan dom skickas men jag blev glatt överaskad när dom ringde mig och frågade om jag ville låna en kalibreringsgrej för att kalibrera bildskärmen utan kostnad, mycket bra av pixpolis att ställa upp för kunderna och ge denna tjänst.
666
Aktiv medlem
Pixopolis Sverige har en sopport som spöar ALLT. Finns säkert många andra som kan leverera bra fotoböcker. Men har man minsta problem att göra sin bok, eller det blir något annan tok så får man hjälp, bra hjälp.
Ett perfekt sätt att göra något vettigt av alla digitala bilder.
JL 666
Ett perfekt sätt att göra något vettigt av alla digitala bilder.
JL 666
666
Aktiv medlem
Pixopolis Sverige har en sopport....SUPPORT menar jag givetvis...
JL
younso
Avslutat medlemskap
PixGEN ska ryktesvis komma ut i en flerspråkig version inom 2 veckor och innehålla fler bokformat och kalenders, posters, kort och scrapbooks. Jag tror light-versionen kommer att försvinna och ersättas av ett enda program.
Är det någon som har hört något mer om en uppdatering? Jag vill börja ett projekt men vill inte byta program halvvägs igenom det.
robert nordin
Aktiv medlem
Är det någon som har hört något mer om en uppdatering? Jag vill börja ett projekt men vill inte byta program halvvägs igenom det.
www.pixopolis.se och klicka på blog.
younso
Avslutat medlemskap
www.pixopolis.se och klicka på blog.
tack Robert!
Fesse
Aktiv medlem
jättekul att det kommer nya varianter, dock kan jag tycka att det är lite otaktiskt av Pixopolis att lansera dom så sent på året, man vill ju eventuellt använda dom nya men det blir så väldigt tajt om man ska hinna skicka iväg för garanterad leverans innan jul, men man ska nog hinna ändå kanske...
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Jag har satt Working CMYK till FOGA27, den är det ju bara du byter färgrymd på bilden ju.
Den andra frågan har jag inget svar på.
Roine
Den andra frågan har jag inget svar på.
Roine
Kan man lägga en skugga på bilder i Pixgens program eller måste man göra det i PS först? Och hur ändrar man om alla bilder från RGB till CYMK lättast i Photoshop? Jag funderar på en droplet men jag vet inte ens hur man får in färgschemat i PS.
bajten
Ny medlem
Kan bara varmt rekommendera Göteborgsbaserade Photohome http://www.photohome.se/. Något dyrare än en del andra kanske men oj så bra det blir, både bildkvalitet och böckerna som sådana. De bästa böckerna jag sett, är inte förvånad att en del proffsfotografer använder denna leverantör. Dessutom är programvaran fenomenal (busenkel men samtidigt högt i tak för den kreative).
/Peter
/Peter
666
Aktiv medlem
Kan bara varmt rekommendera Göteborgsbaserade Photohome http://www.photohome.se/.
Såg dom på Fotomässan, såg kalasfint ut, men det kostar... Böckerna är tillverkade i Sverige.
JL
Pseudopajas
Aktiv medlem
Kostar och kostar..som sagt, något dyrare men inte mycket och med den kvaliteten man får undrar jag om de inte är de mest prisvärda böckerna.
Jag har inte sett böckerna i verkligheten, men om det är så bra som du säger så tycker jag inte priset är blodigt alls. Innan jul gick jag åstad och gjorde en bok på myphotobook.se Det såg lovande ut och de har hyfsade recensioner, men jag var långt från nöjd med färghanteringen. Gulgröna färger blev snarare brunaktiga. Kanske har jag för högt ställda förväntningar, men jag är helt klart beredd att testa andra firmor i framtiden. En bok i samma format (liggande) och samma antal sidor (96) kostar en ynka 50-lapp mer på photohome. Klart värt ett försök vid tillfälle...
/Johan
Bee
Aktiv medlem
Jag vill avråda från att använda www.myphotobook.se. Skitpapper!!
Jag har gjort två testböcker och första gången blev färgerna fina och andra gången blev de brundassiga. Från början känns pappret bra men bara efter att många bläddrat igenom så blir det märken i pappret, vita avskavda märken.
//Bee
Jag har gjort två testböcker och första gången blev färgerna fina och andra gången blev de brundassiga. Från början känns pappret bra men bara efter att många bläddrat igenom så blir det märken i pappret, vita avskavda märken.
//Bee
robert nordin
Aktiv medlem
Jag vill avråda från att använda www.myphotobook.se. Skitpapper!!
//Bee
Vilken bok/böcker har du gjort - fast det är väl samma papper i alla böcker? Jag har själv gjort ett antal MAXI-böcker, och har väl inte haft några direkta problem med papperskvaliteten.