swordsman skrev:
Dina gudsliknelser känns oerhört ointressanta och du verkar ha målat in dig i ett hörn i diskussionen och därmed vara ointresserad av att föra den vidare. Därmed: Tack för mig.
Okay. Jag tänkte trappa ner diskutionen och låta den dö ut, men att påstå att jag målat in mig i ett hörn var värre än Glocalnet.
Jag har min åsikt och den har inte förändrats sedan "2004-12-27 Kl 10:21", jag har förklarat varför jag har dessa åsikter och jag står fast vid dem. Jag har ingen anledning att måla och kan därför inte heller måla in mig i ditt hörn. Med andra ord sitter jag säker så länge folk fjantar omkring och försöker påstå att dom efterbehandlar bara för att... och inte för att korrigera nått och om de korrigerar nått är det allt annat än misstag de korrigerar.
Då kommer vi till det som du av någon anledning tolkade som en gudsliknelse (gud hjälpe). Den lades in där för att jag hade fräckheten till det och för att visa att min åsikt är nästan lika orubblig som Gud the dude och lika svår att motbevisa.
För i frågan om gud existens så kan man inte bevisa en icke existens och där med inte heller "bevisa" att gud (the dude) inte finns. Det ända man kan göra är att tro att gud inte finns och tror man har man inte grundat sig på vetenskapliga bevis eller argument.
Jag tror och ni tror att jag har fel, ingen av oss kan bevisa nått förutom att vi tror på det vi tro på. Det som gör min roll starkare är att jag kan argumentera för det jag tror på och tala om varför jag gör det. Du å andra sidan kan bara påpeka att du inte tror på mig.
Jag är mäktigare än gud och du drar i ditt ben. Låt för guds (the dude) skull diskutionen dö i frid. Flippa ut som alla andra nu har gjort. Ta det med en klackspark och gå vidare, Ge mig i tia och då får rätt....
Ocj svaret är ja. Hela detta inlägg är oseriöst och du vann diskutionen.