maxzomborszki
Aktiv medlem
Jag antyder inte att de var orättfärdiga eller elaka som sådana, den bedömningen får andra göra själva även om det är omöjligt i just detta specifika fall då såväl bild som kritik är raderade. Jag anser inte att jag på ett rättvist sätt kan återge den information som krävs.Elvez skrev:
Om det du antyder här skulle vara så att någon p g a sina åsikter får elaka, orättfärdigade eller syrliga kommentarer på sina bilder så är jag först ut med ett starkt avståndstagande mot sådant beteende.
Men minst sagt så kan man säga att den bild jag såg fick en ingående kritik över dess upplevda negativa sidor. Eftersom kritik i mångt och mycket är personlig upplevelse kan man inte heller frånta kritikern en upplevelse eller rätten att uttrycka denna upplevelse. Eller utställaren att dra tillbaka verket om han inte vill visa det längre.
Dock tror jag att om man ofta ställer sig i skottlinjen och uttrycker sig på ett sätt som retar upp andra så kan man utsättas för nogrannare granskning än vad andra normalt skulle kunnat få.
För ordningens skull bör också tilläggas att det finns flera medlemmar med ytterst tomma fotoalbum men desto fler verk inskickade till no-wordsforumet.
Återigen något jag kan skriva under på. Det finns många kloka ord att leva efter"Jag håller inte med dig, men jag beredd att dö för din rätt att uttrycka dina åsikter...",
en devis som åtminstone jag anser bör råda i våra forum.
Ytterligare ett råd är att behandla andra som man vill bli behandlad själv. Ömsesidig respekt kommer man mycket långt med, även fast man inte nödvändigtvis tycker om varandra. Dock så måste respekt förtjänas och är inget som ska tas för givet, med andra ord så ska man inte förvänta sig att behandlas med respekt om man själv beter sig illa mot andra.