ANNONS
Annons

Efter Canon EOS 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

kimson

Aktiv medlem
Hej !
Jag har vuxit ur först EOS 350D och sen 50D. Vill nu vidare och vill gärna ha några bra tips om en kompetent efterföljare. Fotograferar mycket macro, natur, landskap och gör reportage, t.ex flyg !
///kimson

En snabb croppad kamera (50D) och en i fullformat (5DII) så blir du lycklig.
Själv har jag 7D och 5D. 5D kommer bytas ut så fort 5DIII dyker upp. Och en Fuji X100 är ett måste såklart när den dyker upp till våren.

Efter EOS 50D

En snabb croppad kamera (50D) och en i fullformat (5DII) så blir du lycklig.
Själv har jag 7D och 5D. 5D kommer bytas ut så fort 5DIII dyker upp. Och en Fuji X100 är ett måste såklart när den dyker upp till våren.

....är Mark III på gång ?... i så fall ska man ju vänta ?..eller kan man kanske gör en bra affär på Mark II ?
MVH
///kimson

....är Mark III på gång ?... i så fall ska man ju vänta ?..eller kan man kanske gör en bra affär på Mark II ?
MVH
///kimson

Ingen vet något om när Mark III kommer, men antagligen nästa höst enligt många spekulationer. Men som sagt, behåll din 50d, du får bara femtusen för den om du har tur, och köp en 5d Mk II nu, finns för 18 tusen, och lär bli billigare ju närmare hösten vi kommer, precis som det gick för gamla 5d.

Efter EOS 50D

Ingen vet något om när Mark III kommer, men antagligen nästa höst enligt många spekulationer. Men som sagt, behåll din 50d, du får bara femtusen för den om du har tur, och köp en 5d Mk II nu, finns för 18 tusen, och lär bli billigare ju närmare hösten vi kommer, precis som det gick för gamla 5d.

..mycket intressant information !....sammanfattar jag det hela, så känns spåret med Mark II spännande och det ska jag undersöks direkt i morgon !...eftersom mitt macro-objektiv är EF-s/60, så åker jag på att köpa ett nytt sådant med en fullformatare, men det får jag väl stå ut med... !
MVH
///kimson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar