ManillaThrillah
Aktiv medlem
på gammla systemkameror använder man högra tummen för att byta till en ny (bild)... vad heter den? och om någon här, vet hur,.. hur fixar man den på en canon AE-1. Har bytt batteri, har den på A (on).. vad mer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
på gammla systemkameror använder man högra tummen för att byta till en ny (bild)... vad heter den? och om någon här, vet hur,.. hur fixar man den på en canon AE-1. Har bytt batteri, har den på A (on).. vad mer?
Om jag inte minns fel är det anslutningen för motordrive....är det värt att skruva upp den breda, platta, silvriga skruven inder kameran för att se vad som finns innuti? Kanske där problemet är.
Riskfritt att öppna, men gör förmodligen ingen nytta.Alltsåå?. öppna eller inte?
Alltsåå?. öppna eller inte?
Min ae-1a är tyvärr kvar i föräldrahemmet och jag minns inte vad S står för =/Okej.. man kan dra den så att man fortfarande ser "S" typ 5mm. När man vrider den går det segt, som att i vridmomentet sitter fast med en skruv, som är för hårt skruvad. den fjädrar inte tillbaka, (kanske den inte ska?) när den tar stopp går det inte att vrida mer, som att man har vridit hela vägen och den kommer att brytas av!!!!! Tack<3