Annons

Drivrutiner 400D

Produkter
(logga in för att koppla)
Dottern ville kunna använda vår 400D med sin nya bärbara dator, som har Vista. Vi installerade Canons program från den DVD som medföljde 40D. Sen fungerade allting med 400D lika bra som med 40D på den datorn.

Till Roine kan tilläggas att 400D går inte att ställa i olika driftsätt, när det gäller USB-porten. Det var nödvändigt på gamla dar, exempelvis på 30D (tror jag).

Se där, ännu en anledning sälja 30D ;-)

Men tror det var så på min 350D, kör som sagt XP o det funkar med Canons drivare o sen Breezesys downloader.

Ni som kör Vista, har Ni provat RAW filer och fått det att funka utan Codec för Vista från Canon?

Roine

En kompis laddade ner och installerade IrfanView idag. Till den finns det plugins, som gör att man kan titta även på CRW och CR2-filer. Men det stod på websidan att för att dessa skulle fungera behövdes även vissa dll, som finns på Canons DVD, som medföljer kamerorna.
Dessa dll kunde även laddas ner via en länk från Irfanview.

roinek skrev:

Ni som kör Vista, har Ni provat RAW filer och fått det att funka utan Codec för Vista från Canon?

Roine

För min del krävdes Codecen från Canon för att kunna titta på raw-filerna från 400D.

Mvh
Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar