rickardignell
Aktiv medlem
Har under en längre tid gått runt och frågat mig själv vad det man egentligen sysslar med. Tittar man sig sen runt här på FS och andra forum inser man att det finns en hel del människor som fotograferar mer eller mindre porträtt av djur och växter (må hända i olika vinklar) - men har inte detta gjorts av andra. Vad tjänar det till att ha ännu en bild av en bofink? Har inte alla vackra porträtt redan blivit tagna av tidigare generationer? Vad kan vi bidra med?
Anser väl själv att dokumentär naturfotografi har sin charm men tycker att vi i allt större utsträckning ska fundera på om vi inte ska förändra oss. En anledning till att jag ville starta en diskussion om just detta var att jag för ett tag sen såg en bild av Jan van der Veen kommenteras (som just var lite mer 'artistisk'): "Jag skulle mycket gärna se den i en mer "dokumentär" version med skarpare omgivningar".
Rickard
Anser väl själv att dokumentär naturfotografi har sin charm men tycker att vi i allt större utsträckning ska fundera på om vi inte ska förändra oss. En anledning till att jag ville starta en diskussion om just detta var att jag för ett tag sen såg en bild av Jan van der Veen kommenteras (som just var lite mer 'artistisk'): "Jag skulle mycket gärna se den i en mer "dokumentär" version med skarpare omgivningar".
Rickard