Annons

Digitala fickkameror..en analys

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Japp, det var lixom tanken med köpet, det.
Jamen det kan man ju avgöra genom en enkel enkel påtittning av 1)kameran och 2)tilltänkt ficka. Varför bekymra sig med att läsa recentioner om fickkompatibiliteten skall vara allt.....? Nå, min kamera-atrapp (digitalkamera)går utan vidare ner i en ficka, enkelt också, tvålformad som den är.
Us
 
Sonnaren skrev:
Varför bekymra sig med att läsa recentioner om fickkompatibiliteten skall vara allt.....?
Varför ska det vara allt?

Jag är helt säker på att de allra flesta har fler krav än så (för att inte säga alla) på en fickkamera.

Precis som folk har fler krav på en systemkamera än enbart att det går att byta objektiv.

Jag förstår inte ditt resonemang alls.
 
Senast ändrad:
Om storleken är viktig så ser jag ändå ingen kamera som slår Sony DSC-T3 (översättning, kan ingen avråda mig från att köpa den, med ett annat argument än att Memstickor är dyra)? :)
 
ok denhär e nog det fickvänligaste som finns:)

83 x 75 x 32 mm

3.0 MP CMOS (2.1 MP hardware resolution)
 

Bilagor

  • minox_dd1_3.jpg
    minox_dd1_3.jpg
    9.4 KB · Visningar: 569
eobet skrev:
Om storleken är viktig så ser jag ändå ingen kamera som slår Sony DSC-T3 (översättning, kan ingen avråda mig från att köpa den, med ett annat argument än att Memstickor är dyra)? :)
Visst, den har (motsvarande) 38mm som mesta vidvinkel, knappt någon vidvinkel alls, m.a.o.
Väldans trist med en kamera utan bra vidvinkel, tycker jag iaf.

Storleken är inte det viktigaste, så länge storleken är i fickstorlek, hellre några extra gram och millimeter än att göra avkall på vidvinkel och hastighet. *tycka*
 
Senast ändrad:
Finns det någon fickvänlig digitalkamera med zoom som har bättre vidvinkel än motsvarande 35-38mm?
(pjäser som Olympus 8080 eller Nikon 8400 räknar jag inte riktigt som fickvänliga)
 
sagan skrev:
Varför ska det vara allt?

Jag är helt säker på att de allra flesta har fler krav än så (för att inte säga alla) på en fickkamera.

Precis som folk har fler krav på en systemkamera än enbart att det går att byta objektiv.

Jag förstår inte ditt resonemang alls.
Du skrev:"Poängen med en fickkamera är att den går ned i fickan utan problem, inget mer än så."
Är alltså möjligheten att få ner den i fickan den enda poängen med apparaten finns ingen anledning att läsa specar utöver storleken.
Förstår du fortfarande inte resonemanget kan jag inte göra något åt detta .
Us
 
Den enda poängen att köpa en fickkamera istället för en större, är att den går ned i fickan ja.

Men det betyder verkligen inte att man struntar i specen.

Det skulle vara precis som att resonera om en mellanformatskamera på följande sätt: "Den tar mellanformatsfilm, resten saknar betydelse"
 
Casio exilim z40 er et bra kamera å holde i. Bildekvaliteten har fått litt pepper, men den hever seg betraktelig med små justeringer i ps. Absolutt et kamera å anbefale. Har sammenlignet bilder tatt med andre kompaktkameraer av lommeformat. Casio`n leverer overraskende bra bilder.
 

Det skulle vara precis som att resonera om en mellanformatskamera på följande sätt: "Den tar mellanformatsfilm, resten saknar betydelse" [/B]

Jo, men det finns de som resonerar så och köper sig en Holga eller en Diana. Helt OK enligt mitt sätt att se på saken. Själv läste jag inga specar innan jag köpte Sonykameran.....så,n är jag;-)).
Efteråt har jag läst några recentioner och tycker att de är betydligt mera positiva än jag själv är. Det blir kanske inte bättre än så digitalt i den prisklassen antar jag.
Men smaken är ju forskjaellig som danskarna säger.....
Us
 
Enligt testerna så har R1 en hastighet på 0.3 till 0.6 sekunder, R1V lär knappast vara långsammare.
 
frankgi skrev:
Casio`n leverer overraskende bra bilder.

Bilderna kan bli okej efter lite pyssel som du skriver, men den saknar ordentlig vidvinkel och den är absolut inte snabb och dessutom har jag inte hittat nån annan serietagning än självutlösaren som kan ta tre bilder i följd...

Men den platsar i alla fickor och imponerar på de flesta flickor (dock inte MFS-babes)
 
PMA 2005 20-23 februari, några rykten ännu?

Är det inte dax för Canon att "läcka" lite nyheter snart?
 
S-Continuous, M-Continuous modes i R1V:

16 bilder i snabb följd (på 2.2 sekunder).

Kan inte hitta vilken bildkvalitet denna mode ger. Är det verkligen möjligt att skjuta 16 bilder på 2.2 sekunder i full upplösning med R1V?

(drygt 7 bilder/sekund)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.