Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det är snart jul, ersättare för D300s och D700 på G

Produkter
(logga in för att koppla)
Och mina fördomar är:

1) Forum på nätet befolkas mer för det sociala självhävdandets skull än för att sakligt och seriöst diskutera sakfrågor,

Det är definitivt inget tvivel om den saken :)

2) Folk spekulerar om kommande produkter för att de är missnöjda med det de har och ytterst sig själva och det liv de lever.

Faktum är att jag ofta haft, ja kalla det otur eller liknande, att när jag köpt en modell så har det ett par månader senare kommit en ny.
Nu står jag inför byte och tänkte mig en D700, men det är ju dock lite trist om det någon månad senare kommer en uppdaterad variant som har lite förbättringar eller annat.
D700 blir absolut inte sämre för det men nog är det så att det lär väl ha skett någonting med en modell som har uppgraderats. Om jag nu har nytta av det är ju omöjligt att svara på.

Men, just därför är jag lite nyfiken på hur långt fram i tiden en uppgradering ligger.
Och då blir det lite spekulationshysteri, so what...

Så kom igen nu NIKONFOLK... LÄCK!!!

:)
 
Och Johan, en tautologi är det inte. Att rödhåriga har rött hår är en tautologi...

Kanske inte en relevant diskussion i den här tråden (så jag tänker inte tjata vidare efter detta), men klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"? :)
 
Kanske inte en relevant diskussion i den här tråden (så jag tänker inte tjata vidare efter detta), men klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"? :)

Alla rödhåriga har inte rött hår!

Alla med rött hår är inte rödhåriga!

Alla Nikonfotografer använder inte Nikon!

Alla som använder Nikonutrustning är inte Nikonfotografer!
 
Att vara rödhårig och att ha rött hår är inte samma sak. Även någon som är rödhårig kan t ex vara skallig.

Om ni tre fortsätter dela på hårstrån så kommer ni snart att behöva slåss om vem som ska få klyva atomen, men eftersom jag gav mig in det hela med filosofiska definitioner så ger jag mig som tidigare utlovat.
 
Och mina fördomar är:

1) Forum på nätet befolkas mer för det sociala självhävdandets skull än för att sakligt och seriöst diskutera sakfrågor,

2) Folk spekulerar om kommande produkter för att de är missnöjda med det de har och ytterst sig själva och det liv de lever.

Teodorian - mänskligheten KO - -
 
Av alla trådar som spårat ur så hör nog denna till favoriterna

Jul på G -> Ersättare till DXXX i korkarna? -> Spekulation = Definition på rödhåriga
 
den tunna, röda linjen

Kanske inte en relevant diskussion i den här tråden (så jag tänker inte tjata vidare efter detta), men klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"? :)

Jo, du har helt rätt, jag läste för fort och trodde någon kallade "rödhåriga är hetlevrade" (eller vad det var) för tautologi. Backar ödmjukast ur eventuell polemik...
 
Av alla trådar som spårat ur så hör nog denna till favoriterna

Jul på G -> Ersättare till DXXX i korkarna? -> Spekulation = Definition på rödhåriga

Ja, jag tror det har att göra med att det inte finns så mycket att ventilera just på Nikons DXXX-segment. Allt har vridits och vänts i tidigare trådar...
 
Kolla om ett år hur dessa förutsägelser har hållt!

Tidpunkter för när Nikon presenterar sina fyra nya DSLR under 2011:

1Q: D800

2Q: D5100

3Q: D4 och D400.

Det där låter faktiskt ganska troligt. Mest spännande tycker jag D800 låter. Sen undrar jag också hur D400 blir, med tanke på hur mycket D7000 närmade sig D300(s).

D800 bör väl bli en en D700 med video, kanske också högre upplösning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.