keckax
Aktiv medlem
Nä, och jag tror det var det alstersjö försökte illustrera...
Och Johan, en tautologi är det inte. Att rödhåriga har rött hår är en tautologi...
/P
Även om det är färgat?
/K
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, och jag tror det var det alstersjö försökte illustrera...
Och Johan, en tautologi är det inte. Att rödhåriga har rött hår är en tautologi...
/P
Och mina fördomar är:
1) Forum på nätet befolkas mer för det sociala självhävdandets skull än för att sakligt och seriöst diskutera sakfrågor,
Det är definitivt inget tvivel om den saken
2) Folk spekulerar om kommande produkter för att de är missnöjda med det de har och ytterst sig själva och det liv de lever.
Faktum är att jag ofta haft, ja kalla det otur eller liknande, att när jag köpt en modell så har det ett par månader senare kommit en ny.
Nu står jag inför byte och tänkte mig en D700, men det är ju dock lite trist om det någon månad senare kommer en uppdaterad variant som har lite förbättringar eller annat.
D700 blir absolut inte sämre för det men nog är det så att det lär väl ha skett någonting med en modell som har uppgraderats. Om jag nu har nytta av det är ju omöjligt att svara på.
Men, just därför är jag lite nyfiken på hur långt fram i tiden en uppgradering ligger.
Och då blir det lite spekulationshysteri, so what...
Även om det är färgat?
/K
Att rött hår är färgat i annan färg eller att hår med annan färg är färgat rött?
men klyver du inte ganska tunna hårstrån
Kanske inte en relevant diskussion i den här tråden (så jag tänker inte tjata vidare efter detta), men klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"?
Att vara rödhårig och att ha rött hår är inte samma sak. Även någon som är rödhårig kan t ex vara skallig.... klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"?
Att vara rödhårig och att ha rött hår är inte samma sak. Även någon som är rödhårig kan t ex vara skallig.
Och mina fördomar är:
1) Forum på nätet befolkas mer för det sociala självhävdandets skull än för att sakligt och seriöst diskutera sakfrågor,
2) Folk spekulerar om kommande produkter för att de är missnöjda med det de har och ytterst sig själva och det liv de lever.
Kanske inte en relevant diskussion i den här tråden (så jag tänker inte tjata vidare efter detta), men klyver du inte ganska tunna hårstrån om du gör skillnad på uttrycken "rödhåriga personer är rödhåriga" och "rödhåriga har rött hår"?
Av alla trådar som spårat ur så hör nog denna till favoriterna
Jul på G -> Ersättare till DXXX i korkarna? -> Spekulation = Definition på rödhåriga
Ja, jag tror det har att göra med att det inte finns så mycket att ventilera just på Nikons DXXX-segment. Allt har vridits och vänts i tidigare trådar...
Ingen behöver väl se rött för det....
Kolla om ett år hur dessa förutsägelser har hållt!
Tidpunkter för när Nikon presenterar sina fyra nya DSLR under 2011:
1Q: D800
2Q: D5100
3Q: D4 och D400.
vet du när D5100 kommer ut på markanden?
Kolla om ett år hur dessa förutsägelser har hållt!
Tidpunkter för när Nikon presenterar sina fyra nya DSLR under 2011:
1Q: D800
2Q: D5100
3Q: D4 och D400.
Av alla trådar som spårat ur så hör nog denna till favoriterna
Jul på G -> Ersättare till DXXX i korkarna? -> Spekulation = Definition på rödhåriga