Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja du, Tomas..

"Gaaahhh! Humor som är så svårt. Men det är ju meningen att man ska anstränga sig lite, så tack Ulrika. Resten av analysen satte i alla fall igång några kugghjul. Det här ska bli kul!"

Visst kan humor vara svårt.. men håll med om att det i alla fall är ganska roligt..?

Jag måste ju erkänna att jag inte har nån direkt favoritbild här på fotosidan, eftersom jag inte varit så aktiv här tidigare. Det innebär att jag fick sitta här i nästan tre timmar i gårkväll/natt för att hitta nåt jag tyckte var bra.

Jag är väldigt osäker på allt det här egentligen.
Både fotograferandet i sig och detta med att analysera. Jag är verkligen nybörjare, men jag hoppas det är okej.

Bilden jag valde är inget mästerverk rent tekniskt, men jag gillade den i alla fall.

Lycka till med att tolka min analys!! Jag ska göra mitt bästa för att lyckas med din..!
 
Tack, det ska bli kul som sagt. Lycka till själv, vi ses här i tråden.
Nu hänger jag på mig kameran och går ut i det underbara vädret.
 
Anna H - din chans löper ut i morgon (17/9) 12.00 - har du inte hört av dig i tråden måste vi köra vidare eftersom analyserna för Anna F och mig inte kan spikas förän vi vet om du är med eller ej.
 
jkene skrev:
Anna H - din chans löper ut i morgon (17/9) 12.00 - har du inte hört av dig i tråden måste vi köra vidare eftersom analyserna för Anna F och mig inte kan spikas förän vi vet om du är med eller ej.

jag är med! jag måste bara hitta en bild omedelbums, och komma på en bra analys... uj, svårt!
 
Jag har en bildidé klar för min uppgift nu. Eftersom den (återigen) bygger på en riggad bild kommer jag att ha den som sista alternativ om jag inte kan komma på en origgad variant.

Jag behöver dock hjälp med rekvisita som jag inte kan komma över i Danmark!

Kan någon deltagare som kan tänka sig att hjälpa mig och som kommer att gå och rösta idag kontakta mig via min kontaktlänk (före 11.30)?
 
jkene skrev:
Jag har en bildidé klar för min uppgift nu. Eftersom den (återigen) bygger på en riggad bild kommer jag att ha den som sista alternativ om jag inte kan komma på en origgad variant.

Jag behöver dock hjälp med rekvisita som jag inte kan komma över i Danmark!

Kan någon deltagare som kan tänka sig att hjälpa mig och som kommer att gå och rösta idag kontakta mig via min kontaktlänk (före 11.30)?
You got mail ;0)
 
Oki, jag är inne fram till 11:00 sedan bär det av till vallokalen. Hmmm gå in på min profil och skicka därifrån. Beskriv vad du behöver etc.

mvh/Ove
 
Det fixar jag Kenneth, inga problem.
Jag hoppas bara att den "med" finns "utan". Men det ska det väl göra. Jag kontaktar dig när jag kommer hem igen och bekräftar att allt är i sin ordning.

mvh/Ove
 
Om den inte finns utan så får det gå med med. Det viktiga är att du inte drar uppmärksamhet till dig - om spåren går till Danmark kan vi ha en internationell konflikt på halsen.
 
Å jag som tänkte ha vita byxor och röd skjorta, attans då sket det sig. Jag får förklä mig till Indier eller Hare Krishna munk.

mvh/Ove
 
Analys till Anna F

Mitt första intryck av bilden är ett direkt obehag. Med tiden jag tittar går känslan över i ett lugn, som ändå rymmer en viss spänning. Ljuset i bilden drar i mig, samtidigt som det skrämmer mig. Kanske ändå tryggast att stanna kvar här?

Varsågod :)
 
En fråga till magistern (aka Kennet) och lite
status till Ove.
Kennet:
Det här tänkt som en backup plan.....
Får man manipulera och jobba med PS till bilderna?
Jag ser bilden framför mig , jag ser vad den skall bestå av.
Problemet blir att finna delarna i irl.
Om det inte är OK med manipuleringar i PS så är det OK, då får jag tänka annorlunda.

Ove:
Jadu..... :)
Glad är jag för att du fått en bildide av min analys. Det var svårare än vad jag trodde att
komma fram till analysen.
Har farit runt Uppsalaslätten med omnejd och letat efter rätt kombination till din bild.
Alla hus funna är förvånansvärt väl underhållna...även inne i skogarna.
Har även funderat på att övertala grannen att
överlåta delar av sina byggnader till mig för att härja fritt med :)
Men kul är det.
Sökandet fortsätter.....
 
jkene skrev:
Jag har en bildidé klar för min uppgift nu. Eftersom den (återigen) bygger på en riggad bild kommer jag att ha den som sista alternativ om jag inte kan komma på en origgad variant.

Jag behöver dock hjälp med rekvisita som jag inte kan komma över i Danmark!


Jaha.. Nu ska Ove behöva släpa en 2 meters kulle över sundet??!

Jag säger då det...
/
Bettan
 
anwo skrev:
En fråga till magistern (aka Kennet) och lite
status till Ove.
Kennet:
Det här tänkt som en backup plan.....
Får man manipulera och jobba med PS till bilderna?
Jag ser bilden framför mig , jag ser vad den skall bestå av.
Problemet blir att finna delarna i irl.
Om det inte är OK med manipuleringar i PS så är det OK, då får jag tänka annorlunda.

Ove:
Jadu..... :)
Glad är jag för att du fått en bildide av min analys. Det var svårare än vad jag trodde att
komma fram till analysen.
Har farit runt Uppsalaslätten med omnejd och letat efter rätt kombination till din bild.
Alla hus funna är förvånansvärt väl underhållna...även inne i skogarna.
Har även funderat på att övertala grannen att
överlåta delar av sina byggnader till mig för att härja fritt med :)
Men kul är det.
Sökandet fortsätter.....

Den Andra Bilden är ingen tävling - bara personlig utveckling. Undvik manipulation så länge du kan - för din egen skull. När deadlineklockorna klingar och din kamera visar en bild på ditt CF-kort - som nästan stämmer - då är det läge att ta till de ultimata metoderna.

(Om husen är i för bra skick vet du ju vad du behöver göra när midnattstimmen är slagen - vi lovar att ge dig alibi :))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.