ANNONS
Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag lovar att försöka leva upp till denna förnämliga ambition.

/AnWi (Den här tråden kan föra mycket gott med sig...)

Min analys till Anders Wikström

(förlåt att jag är lite sen...!)

En bild av storstadsmänniskans förhållande till naturen. Vacker och lite otäck, den skall finnas där men bör betraktas något på avstånd. Att vara I den kan vara alltför skrämmande.

Hm, det är den 16e idag och jag har precis hittat denna tråden... Får jag ge mig till tåls tills nästa månad eller finns det någon mer som vill hoppa på det här en dag sent?

Hur lång tid har man på sig att ta sin bild? Jag tror att jag har en idé, men kan nog inte ta den bilden förrän på måndag.

Vi är ju några som kör på tre, hör med trådskaparen om det går att nysta upp detta. Jag har ju ändå inte hunnit få min analys än pga att den som ska lämna den är bortrest.

Ulrika73 skrev:
Min analys till Tomas:

Den här är en bild med humor. Den får mig att le och att tänka på nyvunnen frihet.
Känslan man har när man precis lämnat nåt halvdåligt bakom sig, och bara behöver tänka
på sig själv. Dock så får jag mer och mer känslan av ensamhet, förvirring och kanske
en längtan tillbaka. Gräset är faktiskt inte alltid grönare på andra sidan.
Gaaahhh! Humor som är så svårt. Men det är ju meningen att man ska anstränga sig lite, så tack Ulrika. Resten av analysen satte i alla fall igång några kugghjul. Det här ska bli kul!

jkene skrev:

Bettans kommer lördag/söndag när hon är tillbaka från sin lyxkryssning i Karibien.

Lyxkryssning i Karibien.. jo tack! ;o))

Man har inte behövt allt för stor imagineringsförmåga för att få till det! Bara att blunda, känna de ljumma vindarna, kisa lite och se det gröna klara vattnet vid Skånes kust, så jo... det liknade och banne mig känndes som Karibien! Bortskämd har jag ju med blivit denna vecka, så lyxen finns med på ett hörn! ;o)

/
Bettan

egaeci skrev:
Hm, det är den 16e idag och jag har precis hittat denna tråden... Får jag ge mig till tåls tills nästa månad eller finns det någon mer som vill hoppa på det här en dag sent?

Då gör vi så att du parar ihop dig med Anna Frimodig
(od_foto) och får hennes analys (pust :)) så återgår jag till Bettan som strax dyker upp här också. Du ger din analys till Anna. Bettan ger sin till mig.

Förstod Anna, Anna, Bettan och Kenneth detta?

jkene skrev:
Då gör vi så att du parar ihop dig med Anna Frimodig
(od_foto) och får hennes analys (pust :)) så återgår jag till Bettan som strax dyker upp här också. Du ger din analys till Anna. Bettan ger sin till mig.

Förstod Anna, Anna, Bettan och Kenneth detta?

Jag förstod :)

od_foto skrev:
Vi är ju några som kör på tre, hör med trådskaparen om det går att nysta upp detta. Jag har ju ändå inte hunnit få min analys än pga att den som ska lämna den är bortrest.

Jag väntar lite med min analys till dig Anna så får vi se vad "chefen" säger om tillkomna.
/
Bettan

MÅSTE du skriva samtidigt som mig Kenneth? ;o)
Jag förstår och nu ska du straxt få något rejält att bita i! Hämnden för sköra och sårbara och gud vette vad jag ska försöka skapa bilder av! :eek:/
/
Bettan

Boop skrev:
MÅSTE du skriva samtidigt som mig Kenneth? ;o)
Jag förstår och nu ska du straxt få något rejält att bita i! Hämnden för sköra och sårbara och gud vette vad jag ska försöka skapa bilder av! :eek:/
/
Bettan

Hit me! (Jag undanber mig dock antydningar om nivåskillnader över 2 meter)

Analys till Anna H

Analys i repris. Numera är den till Anna H:

Bilden jag har framför mig ger mig en direkt association till en stor kyla och till enslighet. Samtidigt ger den mig harmoni, skönhet och lugn på ett mycket högt plan. Bilden förmedlar ett starkt ljus, men i ljuset kan också lura en viss fara.

Varsågod, plåta på!

Här kommer min analys till dig Kenneth!

Denna bild väcker känslan av sorg som inte går att sätta en adekvat situation till. Den genomsyrar betraktaren och tar sig långt in medvetandet.
Den har en svärta i både uttryck och motiv som förstärker känslan av sorg och uppgivenhet. Som att vi börjar hamna på gränsen till vad som går att rädda. Förmedlaren av denna känsla blickar mot mig med intensitet som manar mig till handling. Dock lyser där ett hopp, både i bilden och kring förmedlaren som väcker beskyddarinstinkt och en vilja att rösta för miljön, innan det är försent! Bilden är minimalistisk utan svulstighet, men ändå så direkt och tydlig.

You are hit!
/
Bettan

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar