Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag noterar för övrigt att vi har en ANWI och en ANWO i startfältet. Vi har också två ANNA samt en dansk som bor i Sverige och en svensk som bor i Danmark.

The Lord moves in mysterious ways...
 
Den siste, som råkar vara en lördag. Men eftersom jag bestämmer och min bild förmodligen blir klar den siste men först kan tankas upp den 1/10 säger vi kvällen den förste (en söndag).
 
jkene skrev:
Den Andra Bilden är ingen tävling - bara personlig utveckling. Undvik manipulation så länge du kan - för din egen skull. När deadlineklockorna klingar och din kamera visar en bild på ditt CF-kort - som nästan stämmer - då är det läge att ta till de ultimata metoderna.

(Om husen är i för bra skick vet du ju vad du behöver göra när midnattstimmen är slagen - vi lovar att ge dig alibi :))


Okkidokki, då vet jag.
Får tillbringa tide med att åka runt
och leta......
Jag kanske återkommer med det där om alibi....
LOL....man vet aldrig....
 
jkene skrev:
Jag noterar för övrigt att vi har en ANWI och en ANWO i startfältet. Vi har också två ANNA samt en dansk som bor i Sverige och en svensk som bor i Danmark.

The Lord moves in mysterious ways...

Tur att jag står över annars hade ni haft två Bollnäsare också och DET hade nog blivit lite VÄL mystiskt...
 
Njuter själv och för er skull i snacket er emellan. Varmt, kul, okej ett "uns" av humor kan jag skymta också.
Funderar på att lägga ihop alla era analyser och skapa en riktigt intressant bild. Collage??

Ser fram emot nästa omgång. Fortsätt att grubbla och njuta. The teacher verkar sköta sig bra...än så länge. ;-)
"En-på-sidan-om-njutare"
/Ulla
 
Re: Analys till Anna F

egaeci skrev:
Mitt första intryck av bilden är ett direkt obehag. Med tiden jag tittar går känslan över i ett lugn, som ändå rymmer en viss spänning. Ljuset i bilden drar i mig, samtidigt som det skrämmer mig. Kanske ändå tryggast att stanna kvar här?

Varsågod :)

Vet exakt vad jag vill ta för bild, så nu gäller det bara att få till den. Intressant uppgift det här.
 
Boop skrev:
Här kommer min analys till dig Kenneth!

Denna bild väcker känslan av sorg som inte går att sätta en adekvat situation till. Den genomsyrar betraktaren och tar sig långt in medvetandet.
Den har en svärta i både uttryck och motiv som förstärker känslan av sorg och uppgivenhet. Som att vi börjar hamna på gränsen till vad som går att rädda. Förmedlaren av denna känsla blickar mot mig med intensitet som manar mig till handling. Dock lyser där ett hopp, både i bilden och kring förmedlaren som väcker beskyddarinstinkt och en vilja att rösta för miljön, innan det är försent! Bilden är minimalistisk utan svulstighet, men ändå så direkt och tydlig.

You are hit!
/
Bettan

- Sorg utan adekvat situation
- Svärta i uttryck
- Uppgivenhet
- På gränsen till vad som går att rädda
- Förmedlaren av denna känsla blickar med intensitet som manar till handling
- Hopp, både i bilden och kring förmedlaren som väcker beskyddarinstinkt och en vilja att rösta för miljön
- Minimalistisk utan svulstighet


Jag förstår allt (även om jag inte kan se det i samma bild :)) utom ditt tillägg. Hur ser en bild som är minimalistisk och svulstig ut?
 
Bilden är minimalistisk och UTAN svulstighet, Dvs den saknar svulstighet men ändå direkt och tydlig!. Så ska det stå! Som du tolkar det ser jag att det är svårtolkat och skulle själv inte fatta någonting! ;o)

Hajjar du? Are you sharking? ;o)
/
B
 
Nej. Jag förstår vad du har skrivit (orden). Vad jag inte förstår är vad som gör en minimalistisk men inte svulstig bild speciell (eftersom du tyckte det var viktigt att lägga till). Det låter som minimalistisk och svulstig är något vanligt!?

I mina öron är det som att säga "bilden är tvådimensionell utan att vara tredimensionell"!?

Är du med mig?
 
Nä!!
Nu är jag inte med dig!
Du får helt enkelt lägga ihop minimalistisk och utan svulstighet med ÄNDÅ direkt och tydlig, likstäld med iögonfallande.


Om du tycker att du inte begriper hur jag menar, jag kanske är skitdålig på att uttrycka min känsla, ja men strunta i mitt tillägg då!

Bilden jag tänker på är iögonfallande utan att vara to much.. Bättre förmår jag inte förklara mig! Sorry!
/
B
 
...vilket inte gjorde uppgiften enklare.

Hmm. Vill helst undvika min fallback plan (men katten kommer att gilla den :)). Den där förbänkade förmedlaren gör det hela... svårt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.