Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datum/tid i A700

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Är det möjligt att byta tidsformat från 12-timmars till 24-timmars format? Jag hittar inget annat än 12-timmars med AM respektive PM i menyer och användarandbok.

Bevisligen har Du hittat till rätt meny, MEN ...... den är inte fullt logisk. Du kan välja ( stega åt höger med multiknappen till Du kommer förbi AM/PM) 24H-visning och sedan stega upp/ner i formatfältet, men Du kan sedan inte välja SIS datum-format ( ÅÅÅÅ-MM-DD ). Du tvingas acceptera det gamla svenska DD-MM-ÅÅÅÅ, eller avänds det "bakvända" amerikanska MM-DD-ÅÅÅ. Vill Du ha SIS-datum, är Du hänvisad till AM/PM. Dåligt genomtänkt av de som skapade meny-systemet.

Jag lät min stå på AM/PM hittade inte lösningen, letade inte efter den ens, när bilderna landar i datorn stämmer både tider och datum på "svenska".

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto