Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags att kassera min 550d?

Produkter
(logga in för att koppla)

robertkarlstrom

Ny medlem
Jag är trött på den dåliga prestandan i mörker men tycker den är knivskarp i dagsljus och i vissa fall kvällsljus. Funderar på att köpa till ett riktigt bra vidvinkel som ökar ljusinsläppet.
Vem har tips?

Med vänlig hälsning, Robert

Vad använder du för objektiv?
Vad har du för förväntningar? Vad är det du vill åstadkomma som inte funkar bra?

Hej Erik.

Jag kan leva med att ISOn är dålig men vill egentligen ha ett nätt tokskarpt objektiv som enklare går ner i väskan. Jag har ett 24-70 som väger bly samt några billigare modeller.
Fotar mest natur, landskap.

Samtidigt har jag fått möjlighet att köpa en Fujifilm x-t1 med fast 35 för 9000 kr.
Problemet då är ju att jag i princip får kasta min 550 som jag egentligen gillar.
Tänkte först att X-t1an skulle vara mindre men huset är faktiskt inte så mycket mindre än på min.
Sen kommer ju x-t2ansnart och den kan ju va intressant...

Räkna med att "snart" inte längre gäller efter den tragiska jordbävningen i Kumamoto. Lyckligtvsi blev personskadorna väldigt få i förhållande till den stora materiella förödelsen - den verkar vara större än vad vi riktigt har föreställt oss.

Det antas blir MINST ett halvt års fördröjning för i princip alla tänkta/uttalade kameralanseringar, och leveransförseningar för befintliga kameror.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar