LittleLi
Aktiv medlem
Kan säkert vara såjag tycker D7000 är väldigt svår att hålla bekvämt, men som sagt, smaken kan variera.
Ja smaken är som baken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan säkert vara såjag tycker D7000 är väldigt svår att hålla bekvämt, men som sagt, smaken kan variera.
Ja smaken är som bakenOm jag hade haft större händer hade ja nog sparat lite längre till en d300s men det går tyvärr inte så det blir nog d7000 om den inte ligger helt fel.
Jag klämde lite på en D7000 häromdagen. Den kändes ganska liten och fyrkantig jämfört med min D300. Jag hade nog förväntat mig en "rejälare" (greppmässigt) kamera eftersom jag noterade det direkt.
Hade jag inte kört D300 eller kamera i samma storlek tidigare så hade jag kanske inte tänkt på det. Jag hade nog kunna vänja mig vid D7000 också... Jag kör en D40x också som är mindre och det funkar också.
Erhm...ahaha du tycker D7000 kändes liten alltså. Jag har nu känt lite på en d7000 och den var nästan för stor för mina händer, på gränsen, men det blir nog en sån vid årsskiftet!
Men hur åtgärdar ja heta pixlar om jag nu råkar få dem? Hittar inte tråden här.
Okej, jag själv har väääääldigt små händer, jag har provhållit i en d300s och jag nådde inte ens till avtryckaren så om du tycker att d7000 är liten så kommer den passa mig alldeles perfekt för jag har hållit i en d90 och den låg alldeles perfekt i mina händer.
Nu har jag iofs inte känt på D7000, men läser man specarna skiljer det bara någon enstaka mm i storlek. Vad är den stora skillnaden?Var D90 perfekt så är inte D7000 det, det är ganska stor skillnad, prova innan du köper.
Nu har jag iofs inte känt på D7000, men läser man specarna skiljer det bara någon enstaka mm i storlek. Vad är den stora skillnaden?
Nu har jag iofs inte känt på D7000, men läser man specarna skiljer det bara någon enstaka mm i storlek. Vad är den stora skillnaden?
Jag kände på dem på fotomässan, blev förvånad över D7000:s lilla grepp D90 därimot helt ok, nu satt det ett TS objektiv på D7000, det kanske gjorde saken värre.
.../snip/.... Men även där så var skilnaden knappt märkbar. Vad som även slår en är hur viktigt det är att man fotar i RAW och använder den bästa "framkallaren" för att få bra resultat. Mjukvaran tycks få större och större betydelse för att få ut det bästa ur dagens mycket bra kameror.
JB
Står på svenska sidan med ! http://nikoneurope-se.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/48179/c/241/r_id/150288