Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D60 i studio
- Trådstartare Dakid
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
Lär inte vara några problem att fota i studio med din D60. Den kan leverera finfina bilder. Ett skarpt och fint objektiv känns i så fall viktigare i sammanhanget.Nikon har liksom Canon ett utmärkt och billigt 50mm med ljusstyrka 1.8, alltså rejält ljustarkt och skarpt också.
Jag använder uteslutande det objektivet för mina "studio"-bilder. Kostar runt en tusenlapp.
Jag använder uteslutande det objektivet för mina "studio"-bilder. Kostar runt en tusenlapp.
Dakid
Medlem
Lär inte vara några problem att fota i studio med din D60. Den kan leverera finfina bilder. Ett skarpt och fint objektiv känns i så fall viktigare i sammanhanget.Nikon har liksom Canon ett utmärkt och billigt 50mm med ljusstyrka 1.8, alltså rejält ljustarkt och skarpt också.
Tack för rådet
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
studiobilder är nog nästan det mest förlåtande i fråga om krav på kamerahus och objektiv.
På ISO 100 och f8 så kommer det att se bra lika ut nästan oavsett vilken utrustning man använder...
ergo - D60 funkar alldeles utmärkt, och inte krävs det mycket till objektiv hellet (bara man vet att använda det rätt)
På ISO 100 och f8 så kommer det att se bra lika ut nästan oavsett vilken utrustning man använder...
ergo - D60 funkar alldeles utmärkt, och inte krävs det mycket till objektiv hellet (bara man vet att använda det rätt)
AlbinDavidsson
Medlem
Som sagt inhandla ett 50mm f/1.8 så ska det nog funka
vill även tillägga att D80'in är bättre än D60'in
Harubla
Aktiv medlem
Som sagt inhandla ett 50mm f/1.8 så ska det nog funka
Med f/1.8:n kommer inte autofokusen fungera på en Nikon D60. I så fall får man köpa en f/1.4 som kostar ett par tusenlappar mer.
På vilket sätt menar du att D80 är bättre än D60?
AlbinDavidsson
Medlem
Med f/1.8:n kommer inte autofokusen fungera på en Nikon D60. I så fall får man köpa en f/1.4 som kostar ett par tusenlappar mer.
Ajuste glömde att det inte var AF i det objektivet
T.ex.
D60'in har ingen nedbländningknapp och inte heller Bulb inställningen när det gäller slutartid
D80'in har också exponeringskompensation i både 1/2 och 1/3 steg
Sen så har D80'in mycket skönare erogami och inbyggd AF motor, ja listan är lång men det är några vanliga saker
Ravestream
Aktiv medlem
Bättre är ju alltid en definitionsfråga, Men men det är en modell över D60, det är en dyrare kamera med mer funktioner.
Så på det sättet bättre/mer möjligheter.
Jag har testat dom båda och jag personligen anser att D80 är en bättre kamera på alla vis (utöver om man pratar om hur stor plats den tar.)
Men för att svara på huvudfrågan så duger din D60.
Och jag misstänker dom flesta anser att D80 är bättre än D60.
Harubla
Aktiv medlem
Ajuste glömde att det inte var AF i det objektivet
T.ex.
D60'in har ingen nedbländningknapp och inte heller Bulb inställningen när det gäller slutartid
D80'in har också exponeringskompensation i både 1/2 och 1/3 steg
Sen så har D80'in mycket skönare erogami och inbyggd AF motor, ja listan är lång men det är några vanliga saker
Jo självklart är D80 avsevärt bättre kamera att växa i när det gäller funktioner om det nu var det du menade med att den var bättre. Men bildkvalitén är inte bättre vad jag har hört.
Jag har haft min D60 nu i ett år och känner mig begränsad som aldrig förut, just därför sparar jag till D300/D300s.
Och förresten, klart att det finns Bulb på D60!
Annars förstår jag inte hur jag klarat ta exponeringar på över 10 minuter.