Annons

D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror inte batterierna till D300 har diskuterats ... eller!?

Tycker mig förstå att det är samma batterier som till D200 ... men är det nåt speciellt med batterierna till batterigreppet?

Vore skönt om man kunde ta med sig batterier + laddare från D200.
 
Ola Rockberg skrev:
Tror inte batterierna till D300 har diskuterats ... eller!?

Tycker mig förstå att det är samma batterier som till D200 ... men är det nåt speciellt med batterierna till batterigreppet?

Vore skönt om man kunde ta med sig batterier + laddare från D200.

Om jag har förstått det rätt så kan batterigreppet ta både D200 batteri och D3 batteri. D3 batteriet ska tydligen behövas för att få ut max bps.
 
ursäkta men vad menas med att ISO 200 är extensionable eller hur dom nu säger, till ISO 100? Blir det ngn försämring gentemot de standard ISO som finns (lägsta 200)? Och ngn som vet varför ISO 60 inte finns? MVH -Peder
 
bedui.com skrev:
ursäkta men vad menas med att ISO 200 är extensionable eller hur dom nu säger, till ISO 100? Blir det ngn försämring gentemot de standard ISO som finns (lägsta 200)? Och ngn som vet varför ISO 60 inte finns? MVH -Peder

Test får utvisa om 100iso läget uppvisar sämre dynamiskt omfång och då med klippning i absolut högdager.

Canon 5d gör det i 50iso läget .
Beroende på om motivet har ett stort kontrastområde är 50iso inte lämpligt att välja exv sol och glittrande snö.

Mikael
 
Låter som det finns flera lösningar på batterifrågan. Bra att kunna använda både batteri och laddare från D200. Förmodar att det precis som på D200 används ett batteri i taget (med batterigrepp) och att man kan se förbrukningen på respektive batteri.

Har någon sett en bra bild på battergreppet? Såg en bild någonstans där jag tyckte mig kunna se ytterligare en ratt/spak/knapp mot batterigreppet på D200 ... stämmer det?
 
Ola Rockberg skrev:

Har någon sett en bra bild på battergreppet? Såg en bild någonstans där jag tyckte mig kunna se ytterligare en ratt/spak/knapp mot batterigreppet på D200 ... stämmer det?

Har också sett den bilden och om jag inte minns fel är det en extra navigationsknapp som sitter där.

/Martin
 
Hans/Mikael ... tack båda ... nu såg jag bilden!
Troligtvis, som Martin var inne på, så är det en navigationsknapp. Passar mig bra för trots att jag har långa fingrar kan jag inte riktigt nå navigationsknappen ordentligt som sitter på huset på D200. Jag vill ofta flytta AF-punkt under fotandet och då måste det gå snabbt om det kommer en skidåkare i full fart.
 

Bilagor

  • mbd10rear-001.jpg
    mbd10rear-001.jpg
    6 KB · Visningar: 1,386
Kom plötsligt på en annan batterifråga: Om ett batteri sitter i huset och ett i greppet innebär det att man måste ta av greppet för att byta batteri i huset?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.