Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D300
- Trådstartare timofej
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Det funkar på D200 också om man anger brännvidden. Jag använder matrix-mätning nästan hela tiden med mitt manuella tele.keckax skrev:
Bättre upp! Matrix-mätning blir nu möjligt också! D200 hade bara centrumvägd mätning på Ai/s -optik.
Jo, man ser hur bruset ser ut. Inget färgbrus och ganska finkornigt i förhållande till pixelstorleken.macrobild skrev:
den bilden säger inget mer än att den är felexponerad/ rejält överexponerad och att den inte motsvarar på något sätt det angivna iso talet.
kippe
Aktiv medlem
Ush då..ser ut att lida av samma bandningsproblematik som D200an gjorde i början. Oups!!..verkar vara mönstret på kavajen bara..*Puh*
Martin Nilsson skrev:
Obekräftad testbild med D300 på ISO 6400. Jag körde bilden i exif viewer men kunde inte få fram någon information angående ISO-värde.
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1039&thread=24549527
keckax
Aktiv medlem
Makten skrev:
Det funkar på D200 också om man anger brännvidden. Jag använder matrix-mätning nästan hela tiden med mitt manuella tele.
Fattar inte riktigt... Men om man ska vara petnoga verkar det som vi har rätt båda två, tror jag.
Kolla tabellen.
/K
Makten
Aktiv medlem
Matrixmätning funkar med manuella objektiv utan CPU även med D200. Se sid 93 i manualenkeckax skrev:
Fattar inte riktigt... Men om man ska vara petnoga verkar det som vi har rätt båda två, tror jag.
Vilken tabell?Kolla tabellen.
johan.morck
Aktiv medlem
Verkligen intressant att läsa om era köplatser ;-)
Vad tror ni D200 kommer tt säljas i för olika Kit. Kommer Nikon inspireras av Canon och ha ett lite större utbud av kit eller blir det 18-70 och 18-135 i vanlig ordning. Kanske kit med 18-200VR? Vad tror ni? Några innovationer vad gäller "kit" från Nikons sida kanske?
Vad tror ni D200 kommer tt säljas i för olika Kit. Kommer Nikon inspireras av Canon och ha ett lite större utbud av kit eller blir det 18-70 och 18-135 i vanlig ordning. Kanske kit med 18-200VR? Vad tror ni? Några innovationer vad gäller "kit" från Nikons sida kanske?
iSolen.se
Guest
CaesarRex skrev:
Själv hoppas man ju att man får en på första leveransen. Köplats 12 på CyberPhoto.
Jag fick 13. De trodde de skulle få in fler än så, ett 20-tal kanske.
vox2000
Aktiv medlem
iSolen.se skrev:
Jag fick 13. De trodde de skulle få in fler än så, ett 20-tal kanske.
Jag har första platsen hos Fotokungen i Stockholm! \o/ Plats hos Cyberphoto vet jag inte, hur får man reda på det? Mailar och frågar?
iSolen.se
Guest
vox2000 skrev:
Jag har första platsen hos Fotokungen i Stockholm! \o/ Plats hos Cyberphoto vet jag inte, hur får man reda på det? Mailar och frågar?
Ja. Eller ringer.
Ska du köpa två
vox2000
Aktiv medlem
iSolen.se skrev:
Ja. Eller ringer.
Ska du köpa två
Njae, men Fotokungen verkar inte riktigt kunna svara på om de beställt kameran eller inte samt vilket pris, så jag safeade och ställde mig i en annan kö också.
timofej
Aktiv medlem
Under tiden har gjort lite undersökningar själv. D300 verkar ha samma 10-pin utgång för fjärrkontrollen.
Det finns massor av billiga fjärrkontroller både med och utan sladd:
http://search.ebay.com/search/searc...=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=
Det finns massor av billiga fjärrkontroller både med och utan sladd:
http://search.ebay.com/search/searc...=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=
timofej
Aktiv medlem
Nikon-Lasse svarar i chatten på K&Bs hemsida så här:Goro skrev:
hur funkar det med bps'en?
Är det batteriet som tidigare varit begränsningen eller varför gör battgreppet + annat batteri ngn skillnad?
fått för mig att det var minnesbufferten eller nåt sånt...
Fråga: Vad är det som gör att D300 får en högre serietagningshastiget med batterigrepp än utan?
Svar: Hej! MB-D10 kan ta EN-EL4 batterier, som är ett betydligt starkare batteri än EN-EL3e. Det ger med andra ord bättre förutsättningar att öka farten på vissa delar i kameran, utan att försaka strömförbrukningen för mycket. //Lasse
Hela chatten finner du här .
Sabud
Aktiv medlem
Det märks att det inte är så många D2x(s) ägare som är spekulanter på nya D300.
Själv saknar jag funktionen beskuret läge på D300. Skulle funka bra som beskuret högfartsläge med batterigreppet.
Teleobjektiv tenderar ofta att vara lite för korta så att beskära redan i kameran är en ganska smart funktion.
Själv saknar jag funktionen beskuret läge på D300. Skulle funka bra som beskuret högfartsläge med batterigreppet.
Teleobjektiv tenderar ofta att vara lite för korta så att beskära redan i kameran är en ganska smart funktion.
Teodorian
Aktiv medlem
Sabud skrev:
Det märks att det inte är så många D2x(s) ägare som är spekulanter på nya D300.
Hur märker du det?! Är jag som har D2X, utifrån vad jag visat av mig själv här på fotosidans forum, spekulant på D300 eller inte?!