Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2H radikal prissänkning!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det enda som är på G är väl att D2X - äntligen - är på väg mot butikshyllorna.
Färre än behövligt har nog haft lust att betala det ordinarie listpriset för D2H, så nu kan ju Nikon bli av med merparten av dem och förbereda för just D2X.

Kul för alla i köptagen, nu sjunker ju andrahandspriserna på D2H också ytterligare. Personligen skulle jag aldrig betala >3000$ för D2H, men nu börjar den hamna på en rimligare nivå.

l-malmqvist skrev:
Färre än behövligt har nog haft lust att betala det ordinarie listpriset för D2H, så nu kan ju Nikon bli av med merparten av dem och förbereda för just D2X.

Kul för alla i köptagen, nu sjunker ju andrahandspriserna på D2H också ytterligare. Personligen skulle jag aldrig betala >3000$ för D2H, men nu börjar den hamna på en rimligare nivå.

Då kanske den kan bli billigare här i Sverige också... Annars så är ju 14 000:- inte så mycket för en d2h.

//Micke

l-malmqvist skrev:

D2X är väl långt ifrån en ersättare till D2H, prestandamässigt kanske, men definitivt inte prismässigt, ens med den gamla prissättningen.

Elnorino skrev:
D2X är väl långt ifrån en ersättare till D2H, prestandamässigt kanske, men definitivt inte prismässigt, ens med den gamla prissättningen.

Det tror jag att den är, skillnaden mellan 35.000 och 47.000 (Cyberphotos priser) är inte så stor för en yrkesfotograf. Så det smartaste att göra, eftersom väldigt få kommer att vilja köpa D2H till det gamla priset, är ju att dumpa priset och låta alla glada amatörer (som mig) köpa D2H och lägga D2X-priset högt. Vilket verkar vara precis Nikons strategi! Hoppas att det slår igenom här i Sverige snart.

det måste vara något fel i ditt svar... Menar du att de inte skickar D2H utanför USA? Var hittar du den informationen?

Hälsningar
--jalle (som ändå inte tänker köpa en:)

lillaborkrigel skrev:
Så enkelt är det inte! De skickar nämligen d2h utanför USA.

//Micke

JalleS skrev:
det måste vara något fel i ditt svar... Menar du att de inte skickar D2H utanför USA? Var hittar du den informationen?

Hälsningar
--jalle (som ändå inte tänker köpa en:)

Det stämmer! B&H skickar inte D2H utanför USA. När jag skulle lägga ordern så fick jag meddelandet att det inte gick att beställa från europa och få den skickad hit.

Jag dubbel kollade med deras live hjälp och fick det bekräftat...

//Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar