Oförbätterlig
Aktiv medlem
Jag är ju förstås medveten om att prissättningen är fri på flera år gammal begagnad utrustning utan garanti, men nu kostar 5D IV 25k ny på Cyberphoto. Det är lite komiskt att det finns begagnad utrustning ute för runt samma pris i flera annonser. Och en 5D III för 14 500 med bara batterigrepp extra =) Stor humor när de ligger runt eller strax över 10-lappen ut när butikerna som lämnar sex månaders garanti får in någon begagnad. Nästan så att det borde in i bedrägeritråden utifall någon köpare inte har koll på nypriserna.
Man lär väl titta på vad grejorna kostar nya nu när man sätter priset, och inte vad de kostade för tre år sedan, speciellt inte elektronik som utdateras.
Jag föredrar alltid att köpa begagnade grejor, men nu blev det en splitt ny som förhoppningsvis kommer på måndag eller tisdag. Det är ju ändå samma pris som en begagnad. Tråkigt tycker jag.
Edit: Lika bra att tillägga att de värst prissatta 5D IV ligger på Blocket, inte på Fotosidan (utom ett undantag).
Man lär väl titta på vad grejorna kostar nya nu när man sätter priset, och inte vad de kostade för tre år sedan, speciellt inte elektronik som utdateras.
Jag föredrar alltid att köpa begagnade grejor, men nu blev det en splitt ny som förhoppningsvis kommer på måndag eller tisdag. Det är ju ändå samma pris som en begagnad. Tråkigt tycker jag.
Edit: Lika bra att tillägga att de värst prissatta 5D IV ligger på Blocket, inte på Fotosidan (utom ett undantag).