Annons

D2h ... forts...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, Thomas.. Jag refererade till konsumentdelen av servicen.

För att bli medlem i cps, så måste du dels äga 2 st proffshus, och proffsoptik (L), samt ha en inkomst från fotograferandet (om jag inte minns fel).
 
Enligt cps:

Detta är kraven:

1, Yrkesverksam fotograf med registrerad firma eller anställd som sådan.
2, Två professionella Canon systemkameror
3, Tre L-Objektiv
 
Alfons2 skrev:
Enligt cps:

Detta är kraven:

1, Yrkesverksam fotograf med registrerad firma eller anställd som sådan.
2, Två professionella Canon systemkameror
3, Tre L-Objektiv
Intressant....Så en fotograf som Anders Petersen som i princip bara använder ett manuellt hus och en eller två gluggar får inte "proffshjälp"....Vilken tur att han kör Nikon;-)

...fast å andra sidan vet jag inte om Nikon har något motsvarande.
 
Joker skrev:
Sant ...


... och pissa på Canons ben är aldrig fel.

Tur att de är utrustade med o-ringar och "väder"-skyddade då ;)

För frågor om D2h finns det ju andra som svarar på.. eller hur Mats ;)


Hihi... Nä nu ska jag surfa runt lite för mer info om D2h :)
 
Alfons2 skrev:
Enligt cps:

Detta är kraven:

1, Yrkesverksam fotograf med registrerad firma eller anställd som sådan.
2, Två professionella Canon systemkameror
3, Tre L-Objektiv

De borde ta efter Sonys proffsgaranti. När du köpen en DVCAM kamera eller bandspelare får du med deras Prime Support där du får ersättningsprylar efter 24h.

Eller som när vi hade en konsument bandspelare som fått problem. Ringde Sony som konstaterade att vi var ett produktionsbolag och fixade bandspelaren med förtur.

Detta utan att fråga om antal kameror mm.
 
Alfons2 skrev:
Enligt cps:

Detta är kraven:

1, Yrkesverksam fotograf med registrerad firma eller anställd som sådan.
2, Två professionella Canon systemkameror
3, Tre L-Objektiv

Man ska inte ta kraven så bokstavligt. bedömningen görs av Canons yrkessäljare Per Karlsson. Jag tror att jag bara hade två L-gluggar när jag blev CPS-medlem.
 
froderberg skrev:
Man ska inte ta kraven så bokstavligt. bedömningen görs av Canons yrkessäljare Per Karlsson. Jag tror att jag bara hade två L-gluggar när jag blev CPS-medlem.

Nej det är möjligt.
Men jag blev nekad pga ej "proffsutr.".
De har ex. inga 300d som utbytes utrustning.
 
Man kan väl inte ligga hur långt som helst från kravlistan. Men som sagt - det är subjektivt. Om Anders petersen skulle köra Canon skulle han Säkert få CPAS kort även om han bara har 28.35 och 50mm-gluggar utan L. Det är ju inte bara utbytesservicen som är viktig utan den garanterade tiden.
 
Jag ska försöka få tillbaka tråden till D2h tänkte jag. Nikon har tagit bort gps-funktionen!? Frågan är varför? Min teori är:

1. Nikon har upptäckt att det inte var så många senila Nikon-fotografer som de först trodde.

2. Nikon har forskat fram att gps inte hjälper då de flesta ändå inte kom ihåg vart informationen fanns.

3. Nikon har tänkt att det inte är så många senila som kommer på tanken att köpa 2:an när de nyss har köpt 1:an och därför behövs heller ingen gps förrän i 3:an eller 4:an.

4. Nikon planerar att lägga in Gps funktionen i x-modellen eftersom de som använder funktionen antagligen inte är så snabba och därför heller inte köper den snabba h-modellen.

Oj, jag glömde punkt 5.
Nikon har kommit fram till att genom funktionen med den trådlösa bildöverföringen så är det ofta 2st som arbetar i ett team, därför är det också 200% större chans att någon kommer ihåg vart de var när de tog bilden..

fniss
 
Senast ändrad:
KanonCanon skrev:
Nikon planerar att lägga in Gps funktionen i x-modellen eftersom de som använder funktionen antagligen inte är så snabba och därför heller inte köper den snabba h-modellen.
Skulle passa mig perfa eftersom jag har världens sämsta lokalsinne.
 
nikonspotting

Svenska Dagbladet, Näringslivsdelen, sidan 1.

Visst tusan är det väl en D2h som gör en "hail mary" i förgrunden?

Jag behöver professionell hjälp!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.