Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 – omstartad

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kalle_B skrev:
va? jag sa bara att jag hittade en annan sida som hade en annan bild? på vilket sätt var inte detta ett seriöst inlägg?

Den där bilden på sidan du postade har varit med så länge att den nästan blivit verklig nu. :)

Men den är fejk. Fuji S3 modifierad att se ut som "D200".

De senaste bilderna som läckt kan jag däremot sätta min vänstra arm på att de inte är fejk.
 
Tack anders.. visste inte att den var fejk. Eftersom jag inte är inbiten Nikon kille så har jag inte sett Nikon bilder på D200 innan... Men eftersom jag är medlem i idg.se så såg jag artikeln om kameran, därav att jag la upp bilden.

Ber om ursäkt, men visste inte att den var fejk. Dock var den förbaskat snygg...
 
No problems! Alla kan ju inte ha D200-surfning som sin favorithobby... :-D

Håller med om att den är snygg. Tyvärr så är inte vertikalgrepp något som ingår i det kamerasegment som D200 tillhör. Det får man pröjsa 10.000 till för.
 
Det är faktiskt väldigt intressant att se hur folk diskuterar på fotosidan - och vad som får vissa(nämner inga namn för att underlätta för alla parter) att bli upprörda. Ironi är ju strängt förbjudet, så det är väl lika bra att inte försöka sig på det igen(se annan D200-tråd). Hur som helst så ska jag faktiskt inte yttra mig mer om folks sätt att diskutera, eftersom att den berörde antagligen kommer bli vansinnig och be mig sluta diskutera...eller liknande.

D200, verkar bli det flaggskepp vi alla hoppas på. Den ligger först på min inköpslista för stunden, åtminstonne.

Mvh,
 
Nejdå Jimmy, jag blir inte vansinnig och ber dig inte lämna tråden.
Faktum är att jag älskar ironi och garvade läppen av mig i tidigare tråd med en D200 i olika färger, smaker osv.
Jag anser mig inte vara humorlös och vill inte diktera villkor för vad som får skrivas och inte.
Tvärtom tyckte jag det var tråkigt att väl formulerad ironi tystades av vissa.

Det som däremot gör mig upprörd (vilket du uppmärksammade) är när någon som är uppenbart ointresserad ger sig in i ett Nikonforum bara för att klottra enbart för att han/hon råkar gilla Canon istället.
Vore det första gången så fine, men så är ju inte fallet nu.

Som sagt, jag tycker det är synd om jag uppfattats som tråkig när jag egentligen bara tycker det är meningslöst att ställa sig i Bajenklacken och skrika AIK AIK AIK.
 
Senast ändrad:
eljenmyr skrev:


Det som däremot gör mig upprörd (vilket du uppmärksammade) är när någon som egentligen är fullständigt ointresserad ger sig in i ett Nikonforum bara för att klottra galet med dynga enbart för att han/hon råkar gilla Canon istället.
Vore det första gången så fine, men så är ju inte fallet nu.

S

Alltså nu får du väl ge dig.... Viist jag gillar canon och? jag är väl fortfarande intresserad av kameror och olika märken. Jag visste att Nikon var på väg med en ny kamera som kanske kunde vara av intresse. Jag läser dagligen IT tidningen idg.se och såg då en bild på Nikon D200. Postade den i "eran" tråd mest föt att vara hygglig. Inte anade jag att den var fejk eftersom jag itne har suttit o lusläst eran 10 sidor långa tråd... och vad för dyga skrev jag?

I tron om att bilden visade en D200 så sa jag tom ärligt att jag tyckte den var jävligt snygg!

Om jag itne misstar mig så är trådarna öppna för alla medlemmar. Jag har inte skrivit något som jag tycker kan härledas till dynga. och klottrat har det blivit för att jag får sitta o förklara mig hela tiden. det är bara kameror vi pratar om här.. inte livsavgörande saker direkt...

Jag har också redan bett om ursäkt för att jag postade en fejkbild som jag återigen inte visste var en fejkbild. Därav borde du ha kunnat stryka ditt snack om dynga o canon vs nikon maradörer hit o dit...
 
Kalle_B skrev:
Alltså nu får du väl ge dig.... Viist jag gillar canon och? jag är väl fortfarande intresserad av kameror och olika märken. Jag visste att Nikon var på väg med en ny kamera som kanske kunde vara av intresse. Jag läser dagligen IT tidningen idg.se och såg då en bild på Nikon D200. Postade den i "eran" tråd mest föt att vara hygglig. Inte anade jag att den var fejk eftersom jag itne har suttit o lusläst eran 10 sidor långa tråd... och vad för dyga skrev jag?

I tron om att bilden visade en D200 så sa jag tom ärligt att jag tyckte den var jävligt snygg!

Om jag itne misstar mig så är trådarna öppna för alla medlemmar. Jag har inte skrivit något som jag tycker kan härledas till dynga. och klottrat har det blivit för att jag får sitta o förklara mig hela tiden. det är bara kameror vi pratar om här.. inte livsavgörande saker direkt...

Jag har också redan bett om ursäkt för att jag postade en fejkbild som jag återigen inte visste var en fejkbild. Därav borde du ha kunnat stryka ditt snack om dynga o canon vs nikon maradörer hit o dit...

Håller med dig fullständigt Kalle.

Vad man har för kamera är fullständigt ointressant, man kan vara intresserad av andra kameror än det märke man själv använder, så är det i allafall för mig, jag är väldigt intresserad av Nikons D200 trots att jag är Canon ägare.

En sak som är slående är att dom som skriver sådana här sura inlägg sällan har några bilder att visa upp, undrar varför :=)
 
hehe, detta börjar ju spåra ur som förra tråden. Nåja, Christer... jag förstår dig, fullt ut faktiskt. Men Kalle har en del oundvikliga poänger, tycker du inte?

Jag brukar faktiskt oftast inte skriva något i forum, det är i princip bara om jag undrar något. Ser inte meningen i att skriva när jag vet att någon mångt mer påläst person kommer skriva samma sak...fast bättre.

Hur som helst, jag står fast vid att folket på fotosidans forum är ovanligt och onödigt griniga.

Mvh,
 
blah blah blah ,så var denna tråded dödad också....aja får endå vänta tills den 1:a tills man får veta nått vettigt.
 
Just som denna tråd håller på att dö så kommer Nikon med sin stora överraskning.
22Mpix bakstycke 24 x 36mm passar till F100. F5.F6
Iso 50-6400 iso
DR 13 steg.
Pris 12300:- inkl moms

Start leverans när julafton infaller den 23/12 .

Mikael
 

Bilagor

  • bakstycke.jpg
    bakstycke.jpg
    47.3 KB · Visningar: 878
macrobild skrev:
Just som denna tråd håller på att dö så kommer Nikon med sin stora överraskning.
22Mpix bakstycke 24 x 36mm passar till F100. F5.F6
Iso 50-6400 iso
DR 13 steg.
Pris 12300:- inkl moms

Start leverans när julafton infaller den 23/12 .

Mikael
Kunde du inte startat en ny tråd istället? Vad har den där med D200 att göra? Även om den ser cool ut....! Frågan är om den är sann....

Den här (omstarade) tråden är förstörd....
 
Den är förstörd, men frågan är väl egentligen vad som kan förstöra den mer. =)Näe då, starta en ny tråd. Verkar som att nikon har en del nya produkter som kan vara av intresse för många. 18-200 verkar ju kunna bli intressant, hoppas bara det ryktet stämmer och att den kommer finnas som kitglugg till 200:an.

Den som lever får se, ttttiiiisssdddaaagggg - väser i mitt huvud. =)
 
det låter ju toppen toppen, jag som verkligen gillar min F100, kan alltid hoppas på att det är sant. ad har du fått reda på dessa rykten?

Johan
 
macrobild skrev:
Just som denna tråd håller på att dö så kommer Nikon med sin stora överraskning.
22Mpix bakstycke 24 x 36mm passar till F100. F5.F6
Iso 50-6400 iso
DR 13 steg.
Pris 12300:- inkl moms

Start leverans när julafton infaller den 23/12 .

Mikael

Den var bra. Tur att den kommer ut dagen före julafton så jag hinner ge mig den i julklapp. He He!!
 
Ja 10,4 MP verkar ju vara det som är mest troligt. Det är i alla fall tilllräckligt för mig. Hoppas det stämmer med 5fps och hus i magnesium. Det har jag verkligen saknat på min S2:a. Det luktar som att det snart blir dags att uppgradera.
 
Är det någon som vill köpa min gamla D100?

Haha, den får man väl inte mycket för idag.

Har använd min D2x i ca 2 veckor, känns störtskön. Men, jag har legat av mig med träningen. Den känns ganska tung och lite klumpig.
Kanske borde man ha en D200 som backup?
(om man hade råd?)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.