Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 – omstartad

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
macrobild skrev:
Ja- men fysiken har vissa lagar.

Vilket kommer att testas så fort kameran kommer ut.
1600sio D200 jmf med 1600iso 5D
Brusbild och bevarade detaljer
Här har exv d2x betydligt sämre upplösning.

Mikael
Kolla gärna ISO 3200 också, där ligger jag ibland.
 
3200 iso har jag visat i tråden om 5D
Därför skall det bli extra spännande och se om D200 har 1600iso som högsta rekommenderade iso tal
Mikael
 
Senast ändrad:
boris.bonasin skrev:
Kommer den att klara ISO 3200?
D2x klarar 3200iso- men jmf med 5d så ser brusbilden och detalj återgivningen inte bra ut.
När jag plåtade med film så använde jag aldrig mer än 400iso film.
Bakstycken för 249000:- + moms går som mest upp till 400- 800iso.
Fråga om fotograferingsreknik och vad man fotograferar.
Men själv önskar jag mig bättre brusbild och återgivning från Nikon d2x på 3200iso. Gärna som 5d, skulle passa mig bra till vissa typer av arbeten.
Mikael
 
macrobild skrev:
Men själv önskar jag mig bättre brusbild och återgivning från Nikon d2x på 3200iso. Gärna som 5d
Mikael
Ja, det skulle vara trevligt.

En parentes i diskussionen är att när brus på höga ISO kommer på tal säger många att det är ganska ointressant, det är väldigt få som går över 800.
Men fråga vilken nyhetsfotograf som helst, för att inte tala om sportplåtisar. Mardrömmen är bandy tidigt i Januari...att nästan knöcka in sig på ISO 6400 är ingen ovanlighet....!
 
Okey, jag förstår. Jag använder för övrigt sällan eller aldrig mer än ASA 100 när jag fotar med film.
 
Senast ändrad:
Så länge D200 har OK brus upp till ISO 800 är det inga problem för min del.

Jag är betydligt mer intresserad av ISO 100 och 1/500 i blixtsync. Ska man fota med blixt utomhus ger det väldigt bra möjligheter till att få en fint underexponerad, blå-mustig himmel i fullt dagsljus.
Som det är nu måste jag ner till f22 för att fixa det med min D100.

Därför vill jag hellre tro på ryktet som säger "10.4 Mp och 1/500" än det som säger "12.4 och 1/250".

Bilderna ser riktigt nice ut! Särskilt topp-vyn, med mycket kontroller från D2X.
 
Detta är dilemmat för Nikon-därför, visar nu specifikationerna att kameran har 1600iso som rekommenderat iso tal - då börjar det bli intressant.
Har de en ny lösning på brusbilden och samtidigt bevara detaljinformationen i höga iso tal? Samtidigt-vad kan då inte Canon göra med sin större enskilda pixelyta.Det går redan idag ta bilder som motsvarar 6400iso med 5d. Beror på var man sätter gräns för brus och detaljåtergivning
Vi får se
Mikael
 
Senast ändrad:
Calle S skrev:
Ja, det skulle vara trevligt.

En parentes i diskussionen är att när brus på höga ISO kommer på tal säger många att det är ganska ointressant, det är väldigt få som går över 800.
Men fråga vilken nyhetsfotograf som helst, för att inte tala om sportplåtisar. Mardrömmen är bandy tidigt i Januari...att nästan knöcka in sig på ISO 6400 är ingen ovanlighet....!

Jag som naturfotonörd plåtar mest på låga ISO. Men lågt brus vid höga ISO tal ger mig möjlighet att ta ytterligare bilder som jag kanske inte hade tänkt på tidigare. Precis som VR tekniken ger mig möjlighet att ta bilder som var svårt/knepigt/omöjligt att ta tidigare.

Det som jag tycker är viktigt är att kameran inte klipper högdagrar så hårt. Här är S3Pro ett föredöme.
 
Vet inte vad du ser men på min skärm är blixtskon 6,5cm bred och avtryckaren 2,5cm.
Kvaliteten på bilderna är också mycket bra.

Kallar jag nog monsterbilder jämfört med de flesta frimärken jag sett av modellen tidigare.
 
Senast ändrad:
eljenmyr skrev:
Vet inte vad du ser men på min skärm är blixtskon 6,5cm bred och avtryckaren 2,5cm.
Kvaliteten på bilderna är också mycket bra.

Kallar jag nog monsterbilder jämfört med de flesta frimärken jag sett av modellen tidigare.

ja fast kameran e inte så stor i verkligheten...

den e faktiskt nästan prexis som en D70S i storlek,

vi är några 100 som har ägnat lite tid att mäta upp det..skalenligt..

ibland e det bra med monsterbilder..
blir ganska exakt med skalan då..

=)
 
Goran skrev:
ja fast kameran e inte så stor i verkligheten...

Tack jag förstår att den inte är så stor :eek:)
Tänkte bilderna var tillräckligt stora och tillräckligt bra kvalitet för att bidra till vidare utsvävande spekulationer för det är ju det vi roar oss med här. Rätt :eek:)
 
ok nu ska jag göra så alla nikon fans blir glada... jag är ju själv Canon fjant...

Nikon D200 Är ju onekligen en jäkligt "snygg" kamera.. förbaskat snygg... dom runda och vinklade kant formerna påminner faktiskt lite om Lamborghinis nya design.

Så rent estetiskt så vinner väl Nikon D200 på knockout... men tur är väl att jag inte handlar kamera efter utseende.. ;)

Nu återlämnar jag forumet till er. :)
 
va? jag sa bara att jag hittade en annan sida som hade en annan bild? på vilket sätt var inte detta ett seriöst inlägg?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.