StefanM
Aktiv medlem
Jag ser ingen skillnad på denna och D70s ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, inte jag heller faktiskt... Möjligen att blixthuset är något rektangulärare..StefanM skrev:
Nu lyckas jag inte få upp Nikon-sidan, men antar att det är samma bilder som i dpreview-tråden som länkades in. Den kameran har ju pc-kontakt, fjärrutlösaruttag och knapp vid bajonetten för AF-/AE-lås. Sånt har väl inte D70s?StefanM skrev:
För mig som nästan bara plåtar porträtt i miljö är den optiken mycket intressant.wsaar skrev:
Det är lätt att vara skeptisk till 18 - 200mm objektivet, men efterbehandlingen i kamerans mjukvara och photoshop brukar ju ofta ha betydligt större effekt på skärpa och kontrast än objektivet, så har Nikon bara undvikit extrem CA kan det bli trevligt...
Den skulle ersätta min 18-35 och 24-120 VR. En glugg mindre att släpa på...!wsaar skrev:
Håller med om att specifikationerna på gluggen är mycket intressanta, skulle nog kunna ersätta både min kitlins och ljussvaga 70 - 300 som jag använder för sportfoto (speciellt med VR!). Eventuell skepsis har endast med kvaliteten att göra... men där tycker jag som sagt det är lätt att överdriva objektivets betydelse. Perfekt reseobjektiv också!
Nikons 24-120/3.5-5.6G VR kostar 6650:- på Cyberphoto...däromkring gissar jag på.SammyBoy skrev:
jämfört med sigmas 18-200mm objektiv som kostar i runda slängar 2200kr vad skulle nikons motsvarighet kunna kosta tror ni?
Clouseau skrev:
På baksidan längst ner till höger... vad är det för någon knapp? Kommer man att kunna lira Pac Man på det här huset? Hade hoppats på Space invaders... skit också!