JohanNyqvist
Aktiv medlem
Måste ta mig tid att skriva något positivt jag var med om idag, i en tid då nätföretag blåser och slarvar med servicen både här och där.
Innan jul köpte jag bl.a. ett Nikon 70-200 2,8 VR av Cyberphoto. Under helgerna blev jag besviken då det inte gick att ta en skarp bild med det. Konstigt nog blev bilderna aningens bättre när jag slog av VR, men inte skarpa.
Besviken hörde jag av mig till Cyberphoto som lovade att skicka en fraktsedel så att jag kunde skicka gluggen till Nikon för reparation. Något måste ha skett på posten, för efter att ha väntat ca en vecka på fraktsedeln, och försäkrat mig om att de verkligen skickat den, hade idag ingen fraktsedel dykt upp. Jag åkte då, eftersom jag bor i Umeå, till Cyberphotos lagershop och lämnade in gluggen där. Jag sa också att jag ju inte har någon åsikt i om gluggen byts ut eller repareras, jag köpte den och vill att den ska fungera. Det bästa vore om jag fick en ny och Cyberphoto skickade tillbaka den gamla. Till min stora förvåning sa det att det inte var nått problem. De hämtade en ny glugg och skrev ett nytt kvitto och sen var allt klart! Ut gick jag med ny glugg och ett problem mindre!
Jag har själv jobbat i butik i många år och tycker att detta sätt att agera vore det naturligaste, fast än det nästan aldrig är så. Oftast får man känslan av att när man köpt en sak så ska man själv ansvara för att grejen är fri från fabrikationsfel, att skicka den både inom och utom landet, vänta medan de tar reda på om man verkligen talar sanning, och dessutom bli ersättningsskydlig om de inte hittar något fel (som att man ville att ens grejer skulle skickas runt för skojs skull...)
Jag är mycket nöjd och glad, gluggen är felfri som det verkar, och än mer än tidigare rekommenderar jag Cyberphoto för alla!
//Johan
Innan jul köpte jag bl.a. ett Nikon 70-200 2,8 VR av Cyberphoto. Under helgerna blev jag besviken då det inte gick att ta en skarp bild med det. Konstigt nog blev bilderna aningens bättre när jag slog av VR, men inte skarpa.
Besviken hörde jag av mig till Cyberphoto som lovade att skicka en fraktsedel så att jag kunde skicka gluggen till Nikon för reparation. Något måste ha skett på posten, för efter att ha väntat ca en vecka på fraktsedeln, och försäkrat mig om att de verkligen skickat den, hade idag ingen fraktsedel dykt upp. Jag åkte då, eftersom jag bor i Umeå, till Cyberphotos lagershop och lämnade in gluggen där. Jag sa också att jag ju inte har någon åsikt i om gluggen byts ut eller repareras, jag köpte den och vill att den ska fungera. Det bästa vore om jag fick en ny och Cyberphoto skickade tillbaka den gamla. Till min stora förvåning sa det att det inte var nått problem. De hämtade en ny glugg och skrev ett nytt kvitto och sen var allt klart! Ut gick jag med ny glugg och ett problem mindre!
Jag har själv jobbat i butik i många år och tycker att detta sätt att agera vore det naturligaste, fast än det nästan aldrig är så. Oftast får man känslan av att när man köpt en sak så ska man själv ansvara för att grejen är fri från fabrikationsfel, att skicka den både inom och utom landet, vänta medan de tar reda på om man verkligen talar sanning, och dessutom bli ersättningsskydlig om de inte hittar något fel (som att man ville att ens grejer skulle skickas runt för skojs skull...)
Jag är mycket nöjd och glad, gluggen är felfri som det verkar, och än mer än tidigare rekommenderar jag Cyberphoto för alla!
//Johan