Annons

Cyberphoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanNyqvist

Aktiv medlem
Måste ta mig tid att skriva något positivt jag var med om idag, i en tid då nätföretag blåser och slarvar med servicen både här och där.

Innan jul köpte jag bl.a. ett Nikon 70-200 2,8 VR av Cyberphoto. Under helgerna blev jag besviken då det inte gick att ta en skarp bild med det. Konstigt nog blev bilderna aningens bättre när jag slog av VR, men inte skarpa.

Besviken hörde jag av mig till Cyberphoto som lovade att skicka en fraktsedel så att jag kunde skicka gluggen till Nikon för reparation. Något måste ha skett på posten, för efter att ha väntat ca en vecka på fraktsedeln, och försäkrat mig om att de verkligen skickat den, hade idag ingen fraktsedel dykt upp. Jag åkte då, eftersom jag bor i Umeå, till Cyberphotos lagershop och lämnade in gluggen där. Jag sa också att jag ju inte har någon åsikt i om gluggen byts ut eller repareras, jag köpte den och vill att den ska fungera. Det bästa vore om jag fick en ny och Cyberphoto skickade tillbaka den gamla. Till min stora förvåning sa det att det inte var nått problem. De hämtade en ny glugg och skrev ett nytt kvitto och sen var allt klart! Ut gick jag med ny glugg och ett problem mindre!

Jag har själv jobbat i butik i många år och tycker att detta sätt att agera vore det naturligaste, fast än det nästan aldrig är så. Oftast får man känslan av att när man köpt en sak så ska man själv ansvara för att grejen är fri från fabrikationsfel, att skicka den både inom och utom landet, vänta medan de tar reda på om man verkligen talar sanning, och dessutom bli ersättningsskydlig om de inte hittar något fel (som att man ville att ens grejer skulle skickas runt för skojs skull...)

Jag är mycket nöjd och glad, gluggen är felfri som det verkar, och än mer än tidigare rekommenderar jag Cyberphoto för alla!

//Johan
 
Ja, service kan de.
Jag beställde ett 4GB minneskort på den gamla goda tiden när minneskort kostade fläsk.

Dagen efter att jag beställt minneskortet från cyber hittade jag samma minneskort på något annat ställe till mycket bättre pris, kanske halva priset och i lager.
Så jag ringde en vänlig kille på Cyber och frågade om de hade någon prisgaranti e.dyl.
Det hade de tyvärr inte, och det priset kunde de inte konkurrera med, och han hade full förståelse för att jag inte ville pröjsa en tusing för inget.
Så han rekommenderade att jag skickade tillbaka försändelsen så skulle de skicka en kreditfaktura vilket också skedde.
De fick bara en massa krångel med mig den gången, men ändå är de så trevliga och hyggliga hela tiden.
Köpte objektiv för 20 lakan strax efter, så det jämnade väl ut sig för dem.
 
Ja dom är otroligt trevliga och bemötande. Har aldrig råkat ut för något strul när jag handlat, men den dagen jag väl gör det är jag säker på att det inte kommer vara något trassel.

Hade det inte redan varit upptaget, kunde dom köra en reklamkampanj med: Cyberphoto - DET känns tryggt! ;)
 
Håller med

Jag handlar en del från Cyberphoto och har alltid blivit trevligt bemött, fått snabb service. Mailar man så ringer dom upp på en gång. Att det sedan ligger en liten chokladbit i paketet gör det där lilla extra;)) //Bee
 
Kul att andra upplever samma sak. Jag har tagit för vana, vilket kanske är en aning snikigt, men inte fel, att kolla runt och se vem som har lägst priser av de etablerade nätföretagen. Sen frågar jag om Cyberphoto kan möta mig i priserna. De har aldrig nekat. Det gör att jag handlar alla mina saker där och det borde dom ju tjäna på.

Om man hämtar på lagershopen får man oxå chocklad ;)
 
Mycket trevliga, hjälpsamma i telefon och känns inte jäktade när man vill fråga om någonting. Hade jag bott närmare så skulle dom vara min självklara handlare, men eftersom jag är lite otålig och vill ha prylar snabbt så blir det ofta Scandinavian Photos butik ändå.
 
Tycker också de är toppen. Fick en "begagnad" kamera förut. Påpeka detta och fick genast en ny skickad hem och en ursäkt samt en fraktsedel för den gamla kameran. Har annars handlat en väldans massa annan fotoutrustning utan problem, snabba leveranser. Säker betalning, trevlig kundservice mm. Nej, verkligen ett sveriges bästa och mest kundservice inriktade företag ifall ni frågar mig.
 
Cyberphoto är guld värda. Aldrig några som helst problem eller strul. De skickar nytt eller skickar fraktsekel för reparation utan att blinka. Det kallas service. Är de en smula dyrare än andra spelar mig ingen som helst roll, deras serviceanda är värd de extra slantarna. =)
 
Kan bara instämma i hyllningskören om serviceandan på Cyberphoto. På sistone har de dock inte lyckats konkurrera prismässigt med de billigaste svenska nätbutikerna. Förr i tiden brukade jag få priset nedsatt om en konkurrent hade samma vara till lägre pris. Men bara för ett par dagar sedan var det andra gången i rad jag fick kalla handen när jag frågade om prisreducering.

Så jag beställde från konkurrenten. Dock fortsätter jag att i möjligaste mån beställa studioutrustning och annat från Cyberphoto, men vid vissa större inköp måste jag prioritera priset före trogen-kund-lojalitet och möjligheten till bra service.
 
Kan bara hålla med ovanstående, har köpt både småprylar och dyrare objektiv. Och dom behandlar alla order lika viktiga oavsett ordervärde.
Aldrig behövt anlita kundservice, men dom är snabba på att svara på mail vid ev. frågor.
Förstår att dom har blivit valda till "årets återförsäljare" inom foto för femte året i rad.
 
Har aldrig handlat där, men kommer troligen göra efter dessa inlägg, sånt här är den bästa reklam dom kan få.

Ibland är det värt att betala något mer.
 
Kan också hålla med om att servicen är ypperlig på Cyberfoto, jag bor ju i Finland men dom har ju en finländsk sida också men med lagret i Umeå. Trots att lagret är i Sverige kommer grejerna väldigt fort på posten och till bra priser. Kommer att fortsätta köpa från Cyberfoto.

Christoffer.

(den extra chokladen gör ju inget heller) :)
 
Jag är mycket nöjd och glad, gluggen är felfri som det verkar, och än mer än tidigare rekommenderar jag Cyberphoto för alla!

//Johan

Är oxo nöjd kund hos Cyberphoto, fast jag är egentligen mer ute för att hylla Johan som för en lägger upp en renodlat positiv tråd.

Det är riktigt roligt :)
 
Har handlat det mesta av min kamerautrustning av dem sedan jag upptäckte dem och det är en hel del som frilansfotograf. Kan bara skriva under alla lovord som ges till dem och jag kommer fortsättningsvis vara en nöjd kund hos dem.

//Ronney (som gillar Pigall bäst)!
 
Har handlat det mesta av min kamerautrustning av dem sedan jag upptäckte dem och det är en hel del som frilansfotograf. Kan bara skriva under alla lovord som ges till dem och jag kommer fortsättningsvis vara en nöjd kund hos dem.

//Ronney (som gillar Pigall bäst)!

Tänk att det fortfarande finns en och annan som gillar pigall. Man slutar aldrig att förvånas =D
 
Handlar också all min utrustning på cyber, det har aldrig varit något tjafs med dom.
Men en sak tycker jag är kass, jag fick inget Snickers med mitt stativ, utan ett sånt Mars med nytt recept, skärpning! :D
 
Kul med positiv tråd!

Har handlat många objektiv på Cyberphoto och även haft kontakt med deras kundtjänst som är hur trevlig och hjälpsam som helst. Tänk om det fanns ett sådant här företag inom varje genre.

De sköter ordrar och returer föredömligt och jag antar att de vinner mycket på detta i längden. Mindre resurser behöver gå till support och dessutom får de nog väldigt mycket gratisreklam. Jag brukar tipsa om detta företag för mina vänner.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.